معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای سال زراعی جاری ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع بذر برای کشاورزان استان تامین شده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲ 26 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، کبری توکلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: برای سال زراعی جاری ۱۵هزار و ۳۰۰ تن انواع بذر پرورشی مادری و گواهی شده برای کشاورزان استان تامین شده است که تاکنون ۴۰ درصد این مقدار توزیع شده است.

وی افزود: این مقدار بذر شامل پرورشی مادری و گواهی شده توسط پنج شرکت تولید و فرآوری بذر، بوجاری و بین کشاورزان در حال توزیع است.

این مقام مسؤول ادامه داد: باتوجه به پیش‌بینی‌های بارندگی به شرکت‌های فرآوری ابلاغ شده‌است که برای سرعت بخشی در توزیع و در اختیار قرار گرفتن به موقع بذر به کشاورزان در سه شیفت عملیات فرآوری را انجام دهند.

توکلی اعلام کرد: سطح زیر کشت استان بوشهر شامل ۱۵هزار هکتار گندم آبی و بیش از ۸۵ هزار هکتار اراضی دیم است.

وی ابراز داشت: برای این منظور ۱۲ رقم گندم شامل پنج رقم آبی و هفت رقم دیم تولید و در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرد.

توکلی اضافه کرد: باتوجه به اینکه تاریخ کاشت مناسب استان بوشهر از ۱۵ آبان‌ماه شروع می‌شود برنامه‌ریزی جهت تحویل به مقوع بذر به کشاورزان انجام شده است.

وی گفت: برای افزایش راندمان تولید کشاورزان از اصرار بر رقم خاص و مرسوم دیم در مناطق خودداری و باتوجه به ظرفیت خاک رقم مناسب منطقه را کشت کنند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار