مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های شهرستان بیضا در شش هزار و 668 هکتار از اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از دو هزار هکتار از این سطح کشت شده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶ 29 October 2023

 صدیقه مویدی با اشاره به دومین سال اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در این شهرستان اضافه کرد: کشت محصولات دیم از اوایل مهر ماه شروع شد و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه سالانه ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی بیضا زیر کشت دیم می‌رود، افزود: طرح جهش تولید در هزار هکتار گندم، سه هزار ۵۰۰ هکتار جو، ۴۷۰ هکتار نخود و عدس، ۷۲۰ هکتار دانه روغنی، ۹۰۰ هکتار علوفه و ۶۰ هکتار گیاهان دارویی عملیاتی می‌شود.
مویدی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حمایت‌های مالی و وزارت جهاد کشاورزی مباحث فنی این طرح را برعهده دارند.
به گفته او مهمترین بخش در افزایش عملکرد، تغذیه مناسب در مزارع است. به همین منظور انواع کود‌های شیمیایی فسفاته، پتاسه و ازته به میزان کافی تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به منظور کشت مناسب تسهیلاتی با نرخ بهره چهار درصد برای کشاورزان در نظر گرفته که تا کنون ۴۵ دستگاه ادوات و تجهیزات مورد نیاز دیمکاران با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال توسط کشاورزان جذب گردید.
مویدی خاطرنشان کرد: از مزیت‌های اجرای این طرح رعایت تناوب، تبدیل آیش زرد به آیش سبز، انتقال دانش به بهره برداران، افزایش عملکرد و ترویج کشاورزی حفاظتی که با حفظ ۳۰ تا ۴۰ درصد بقایای گیاهی روی سطح خاک انجام می شود، است.

برچسب ها: کشت ، محصولات دیم ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار