یک کارشناس ارشد علوم سیاسی گفت: جلب آرای مردم در انتخابات با غبارآلود ساختن فضا علیه نظام اسلامی یا حتی تخریب دولت محقق نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 03 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، حسن معصومی، کارشناس ارشد علوم سیاسی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و تکاپوی داوطلبان انتخابات برای حضور در این عرصه مهم اظهار کرد: نامزد‌های انتخاباتی و مسؤولان ستاد‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس از همین حالا باید مراقب باشند تا اخلاق را در عرصه رقابت‌های انتخاباتی نبازند.

وی بر لزوم انجام حداکثری رقابت‌های انتخاباتی بر اساس اخلاق و بر پایه قانون و اعتقادات اسلامی تأکید کرد و گفت: نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در بازه قانونی تبلیغات انتخاباتی تنها باید به معرفی شایستگی‌های خود بپردازند و از تهدید، توهین، تهمت و افترا نسبت به دیگر نامزد‌ها یا جریان‌ها یا حتی دولت پرهیز کنند.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی گفت: بر اساس قانون، نامزد‌های انتخاباتی باید از انتشار مطالب تخریبی در فضای مجازی و حقیقی درباره نامزد‌های دیگر دوری کنند و دستگاه‌های نظارتی و قانونی نیز اگر مطلبی از یک داوطلب انتخابات علیه نامزد‌های دیگر دیدند، از آن جلوگیری خواهند کرد.

معصومی با بیان اینکه دستگاه قضائی همواره مراقب فضای انتخاباتی خواهد بود و در صورت بروز تخلف، مراتب را پیگیری می‌کند، گفت: خود نامزد‌ها باید به آنچنان درکی از اوضاع رسیده باشند که سمت تخریب یکدیگر نروند.

وی ضمن تأکید بر لزوم انجام تلاش حداکثری نامزد‌ها در جهت جذب مشارکت مردم اظهار کرد: اینکه بخواهیم مشارکت مردم را به سمت خود جذب کنیم یا سبد رأی خویش را غنی‌تر سازیم، با تخریب یکدیگر و غبارآلود ساختن فضا علیه نظام اسلامی یا حتی تخریب دولت محقق نمی‌شود.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی ادامه داد: مشارکت مردمی در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی نشان‌دهنده قدرت نظام اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی خواهد بود و در واقع، با افزایش مشارکت در این رویداد مهم سیاسی، قدرت نظام نیز افزایش می‌یابد.

معصومی تصریح کرد: در این بین، یک مسأله بسیار مهم است؛ آن هم اینکه نامزد‌ها باید وعده‌های انتخاباتی را واقعی و عینی ارائه دهند و از وعده‌های پوچ که مردم را ناامید می‌سازد، دوری کنند.

وی تصریح کرد: این وعده‌ها بدون تردید باید در حدود مقررات، اختیارات و امکانات کشور بیان شود و همه نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی، وعده‌های خارج از قانون و بیش از حد توانشان ارائه ندهند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار