سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از آغاز آموزش صنایع دستی ویژه سربازان وظیفه برای نخستین بار در کشور در البرز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ 07 November 2023

به گزارش «تابناک البرز» نبی اله جعفری زاده در حاشیه برنامه آموزشی صنایع دستی سربازان وظیفه در کرج افزود: این برنامه به دنبال تفاهمنامه بین قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور و معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی در استان البرز کلید خورد.

وی ادامه داد: در گام نخست 30 نفر سرباز وظیفه در استان البرز زیر پوشش برنامه آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی قرار گرفتند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: در اجرای این برنامه سربازان در طول دوران خدمت با مهارت‌های صنایع دستی آشنا خواهند شد که در ایجاد انگیزه برای خود اشتغالی جوانان بعد از دوران سربازی نیز موثر است

جعفری زاده اظهار کرد: این آموزش‌ها با ارائه گواهی مهارت و همچنین حمایت‌های آتی در قالب تسهیلات به افراد دارای مهارت که متقاضی اشتغال در زمینه صنایع دستی هستند، همراه خواهد بود.

وی تاکید کرد: این اقدام افزون بر اینکه به مهارت افزایی جوانان می‌انجامد باعث آشنایی آنان با هویت فرهنگی و هنرهای سنتی کشور خواهد شد و به تداوم این هنرها کمک می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار