مراسم رونمایی از پوستر دهمین کنگره سراسری شعر کویر ابرکوه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ 08 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، رونمایی از پوستر دهمین کنگره سراسری شعر کویر ابرکوه با حضور احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، محمد هادی زارع زاده فرماندار ابرکوه، خلیل اکرمی شهردار و تنی چند از مسوولین برگزاری دهمین کنگره سراسری شعر کویر روز سه شنبه ۱۶ آبان از پوستر دهمین کنگره سراسری شعر کویر رونمایی شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم اظهار کرد: پویایی و ارتقای سطح کیفی آثار یکی از اهداف این جشنواره در طول ده دوره بوده است که این هدف نیز در دوره جدید این کنگره دنبال می شود.

عابدی با بیان اینکه یازدهمین دوره کنگره شعر ابرکوه جای خود را در استان باز کرده است گفت: امیدواریم شاهد افزایش حضور شاعران استانی در این کنگره باشیم و زمینه را برای تقویت شاعران استانی و به ویژه شهرستان ابرکوه ایجاد کند.

فرماندار ابرکوه در این مراسم با اشاره به اینکه کنگره شعر کویر در کشور شناخته شده است افزود: این کنگره در روزهای پایانی آذرماه و پس از ایام فاطمیه برگزار می شود.

فرماندار ابرکوه بیان کرد: در این اتفاقات بایستی به مردم شهرستان توجه ویژه داشته باشیم و مشارکت مردمی نیز داشته باشیم.

مدیر اجرایی کنگره هم اظهار داشت: فراخوان این کنگره از پانزدهم مهرماه در موضوعاتی نظیر مادران مجحوب کویر، قنوت خشک باران، کویر، چشم به راه کسی است، عاشقه‌های کویر و یلدای کویر منتشر شده است.

قیومی زاده با اشاره به اینکه تاکنون از ۲۲ شهر بیش از ۱۰۰ اثربه دبیرخانه کنگره ارسال شده است، افزود: امسال برای کسانی که در حوزه نثر کار می‌کنند هم سفرنامه را در فراخوان کنگره قرار دادیم که از بین آنان افرادی به عنوان برتر معرفی می‌شوند.

وی اظهار داشت: اختتامیه این کنگره در روز ۲۸ و ۲۹ آذرماه برگزار می‌شود و شاعران می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه کنگره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه ارسال کرده یا با شماره ۰۹۱۶۲۵۲۸۰۶۷ تماس بگیرند.

گفتنی است این کنگره ملی در آذرماه به میزبانی شهرستان ابرکوه و با حضور شاعرانی از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار