سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: ۱۳۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد استان با همراهی بخش‌های مختلف در عمر دولت سیزدهم در این استان به چرخه تولید بازگشت.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ 15 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: نرخ بیکاری در استان سمنان بعد از ۱۸ سال به کمتر از ۶ درصد رسید و این دستاورد نتیجه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به سفر مدیران استانی به ۴۰۰ روستا در نقاط مختلف استان سمنان، افزود: ۷۶ درصد مصوبات سفر‌های مدیران استانی به روستا‌ها محقق شد.

وی تصریح کرد: پس از ۱۴ سال پل شهرک صنعتی سمنان آماده بهره‌برداری شده و این از دستاورد‌های دولت سیزدهم و از برکات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می‌شود.

استاندار سمنان گفت: پرداخت وام ۱۵۰ میلیون ریالی به ۱۰ هزار خانوار در استان سمنان از جمله توجهات دولت سیزدهم در این استان است.

هاشمی بیان کرد: بزرگترین شهرک برای ساخت خانه‌های ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کشور مربوط به شهرستان دامغان است و این نشان از تلاش‌ها برای توجه به خواسته‌های مردم است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقشی مهم در دشمن‌ستیزی، مقابله با تهدید‌های نرم دشمن، شبیخوان فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد و باید این مساله بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: ترویج منش و مکتب شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اقدامی ارزشمند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید این ارزش مدنظر بخش‌های مختلف باشد.

استاندار سمنان افزود: اقدام جهادی، وقف مردم بودن، مردم‌داری و تکریم ارباب رجوع از آثار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به در پیش بودن برگزاری دومین کنگره سه هزار شهید استان سمنان در بهار سال آینده، تاکید کرد: بخش‌های مختلف با تولید آثار فاخر زمینه را برای برگزاری با شکوه این کنگره فراهم کنند.

استاندار سمنان با اشاره به برگزاری راهپیمایی برای محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب صهیونستی، تصریح کرد: آحاد جامعه در این راهپیمایی حضور پرشور داشته باشند.

سمنان استان برتر کشور در پرداخت تسهیلات ماده ۱۶ به ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با بیان اینکه سمنان جزو استان‌های دارای بیشترین تعداد شهید و جانباز است، اضافه کرد: سمنان در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ایثارگران از محل بند پ ماده ۱۶ جزو استان‌های برتر کشور در سال گذشته معرفی شد.

حسین شکرویان افزود: طبق قانون۱۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی مربوط به بند پ ماده ۱۶ باید به ایثارگران تخصیص یابد که سال گذشته تمام این سهم به میزان یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت و در نهایت ۹۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافت و ۱۰۰ درصد جذب شد.

وی با بیان اینکه تمام مصوبات شورای ترویج استان سمنان طبق دستور استاندار لازم الاجرا است و این دستورالعمل به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد، ادامه داد: سمنان استان برتر کشور در برگزاری منظم شورای ترویج در سال گذشته انتخاب شد.

شکرویان تصریح کرد: در راستای تکریم ایثارگران استان سمنان این قشر از جامعه در اولویت واگذاری زمین و خانه در طرح نهضت ملی مسکن این استان هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: حضور مشاور امور ایثارگران رییس جمهور و دبیر شورای مشاوران وزیران در این استان به منظور پیگیری و نظارت بر درخواست‌ها و ارایه خدمات به ایثارگران اقدامی ارزشمند و از مقدمات برگزاری کنگره سه‌هزار شهید این استان در بهار ۱۴۰۳ است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار