این روزها که تب و تاب تبلیغاتی خارج از زمان قانونی بسیار داغ شده و کاندیداهای مختلف به نوعی سعی دارند درکنار مشارکت مردمی حداکثر رای مثبت را از آن خودکنند دیده شده کاندیداها ازمواردی سخن به میان می آورند که با وظایف ذاتی یک نماینده منافات دارد .
کد خبر: ۱۱۳۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ 16 November 2023

تابناک ایلام، امین دانیالی:: مجلس درنظام جمهوری اسلامی ازاهمیت ویژه برخوردار است ومحور بسیاری از تصمیم گیری ها،قانون گذاری هاو برنامه ریزی هاست ، وچراغ هدایت دولت وملت ومایه حضور ومشارکت واقعی مردم درتصمیم گیری ها ومظهراراده ملی است .

ما باید به دنبال تبیین گری باشیم و در این حوزه جایگاه نماینده را روشن کنیم .داوطلبین هم قطعا بایدازجایگاه وموقعیت خود وعده دهد و از این مسیر از مردم آرای لازم را کسب کند . ازطرف دیگر مردم نیز ازجایگاه ملی ومنزلت اداری ،سیاسی واجتماعی نماینده آگاه شوند وطبق این روشن گری مطالبه گری نمایند از نماینده .

براین اساس به صورت نمونه دراهمیت وجایگاه یک نماینده چنداصل ازوظایف نمایندگان را مرور می کنیم .اصل ۷۶مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را داردا و صل ۸۴ نیز  هر نماینده حق دارد درهمه امور ومسائل داخلی وخارجی کشور اظهار نظر نماید.

اصل ۸۸ هرنماینده حق دارد از وزیر سوال کند ورئیس جمهور یاوزیر به سوال پاسخ دهند .این اصول ونمونه های دیگر اصول قانون اساسی وظایف وجایگاه نماینده را بیشتر معرفی کرده است .

افرادی که کاندید شده اند و در این مسیر قصد دارند حضور پیدا کنند باید آگاه شوند که یک نماینده، نماینده قانون اساسی است ،
وپرهیز از یکجانبه نگری و توجه به نگاه فراجناحی وتکریم همه نگاه ها می تواند رضایت مردم رادرپی داشته باشد.

انتظار مردم این است نماینده پس از انتخاب باایجاد فضایی مناسب زمینه برای حضور افراد توانمند ومبتکر و خلاق درحوزه های مختلف فراهم کنند . نماینده باید معتقد به تضارب آرا باشد و زمینه ساز بروز استعدادها باشد.

این روزها که تب و تاب تبلیغاتی خارج از زمان قانونی بسیار داغ شده و کاندیداهای مختلف به نوعی سعی دارند درکنار مشارکت مردمی حداکثر رای مثبت را از آن خودکنند دیده شده کاندیداها ازمواردی سخن به میان می آورند که با وظایف ذاتی یک نماینده منافات دارد .

هنگامی که یک کاندید مجلس درمحافل عمومی حضور می یابد مردم تقاضای وام ،تامین جهیزیه ،پرداخت هزینه درمان دارند ،مردم تمام نارسایی های شهرستان راازعملکرد نماینده می بینند که این موارد نیز درست نیست و باید واقع بین باشیم .

نمایندگان باید به اصول اخلاقی وشرعی پایبند باشندونسبت به وظایف واختیارات وصلاحیت نمایندگی آگاهی کامل داشته باشند .

نماینده باید بی عدالتی های احتمالی را در سطح منطقه پیگیری و از حق وحقوق مردم درحوزه انتخابیه خود دفاع کند نه این که خود حقی را پایمال به نفع افرادی که به او رای داده اند تغییر دهد .

آنچه مردم انتظار دارند از کاندیدهای حوزه جنوب استان این است که به جای ارائه قول وقرارهایی خارج از وظایف نمایندگی تا بتوانند رای لازم و نظر مردم رابه نفع خود برگردانند سعی کنند با ارائه بهترین طرح های نوید بخش که راه های توسعه ،پیشرفت وآبادانی منطقه به طرف اقتصادی کردن  و زمینه اشتغال زایی جوانان نخبه منطقه خواهد داشت آرای مردم راجذب کنند که این برنامه های اقتصادی ،معرفی شاخص ها،توانمندی ها وظرفیت های حوزه به مسئولان کشوری یکی از مصداق های واقعی تعهد و تخصص کاری یک کاندید مجلس شورای اسلامی است .

کاندیداها سعی کنند با ارائه شعارهای واهی تکراری دهن پر کن که وجه قانونی و قانونگذاری ندارند به شعور و فهم مردم فهیم منطقه توهین نکنند .

بی شک گفتارهای شما در دوران تبلیغ انتخاباتی در اذهان مردم ثبت وضبط خواهدشد وزمانی نه چندان دور چون آینه ای روبروی خودشما ظهور وبروز خواهد شد پس مطلبی بیان نکنید که چند صباحی دیگر سرتان پایین قرارگیرد .

این مردم حوزه سهم بسزایی در ۸ سال دفاع مقدس داشته و دارند بیایید با شعارهای مناسب اجرایی درسطح شهرستانهای حوزه گام مهمی در آینده ای درخشان پیش روی توسعه منطفه بردارید .

یکی دیگر از خواسته های مردمی قول و قرارهای تغییر و تحولات مدیریتی و رده های پایین تراست که کاندیداها برای جذب آرا به طرفداران خود می دهند ، بیاید با سرنوشت افراد توانمند و مدیران فعال بازی نکنید ، بیاید سکان مدیریتی توانمند درشهرستانی رابه خاطر قولی که داده اید به فنا ندهید آنچه مهم باشد حفظ مدیران موفق باشدهرچندبه شما رای نداده باشند . نگاه ودیدگاه شما دراین زمینه بسیار مهم بوده وهست ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار