استاندار گیلان در نماز جمعه آستانه اشرفیه:
استاندار گیلان، با بیان اینکه مشکلات تولیدات کشاورزی به تدریج در حال رفع است، خاطرنشان کرد: سال آینده سال درخشانی برای تولید برنج و سایر محصولات از جمله چای و بادام زمینی خواهد بود، زیرا دولت حمایت از کشاورزان را مد نظر قرار داده است
کد خبر: ۱۱۳۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶ 18 November 2023

سال آینده سال درخشان تولیدات کشاورزی گیلان استسال آینده سال درخشان تولیدات کشاورزی گیلان استسال آینده سال درخشان تولیدات کشاورزی گیلان استسال آینده سال درخشان تولیدات کشاورزی گیلان استسال آینده سال درخشان تولیدات کشاورزی گیلان استسال آینده سال درخشان تولیدات کشاورزی گیلان است

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان اسدالله عباسی امروز، ۲۶ آبان ماه در سخنرانی بین خطبه‌های نماز جمعه شهرستان آستانه اشرفیه، با اشاره به برگزاری شورای اداری شهرستان با حضور ۱۵ مدیرکل، اظهار کرد: به دنبال رفع مشکلات مردم به ویژه در حوزه آرد و نان هستیم.

وی با بیان اینکه حدود ۲۹ هزار تن گندم در استان گیلان به آرد تبدیل می شود و ۴۳۹ میلیارد تومان یارانه آرد پرداخت می‌کنیم، گفت: ۳۵۰۰ کیسه آرد مازاد نیز توزیع شده و لذا نباید مشکل نان داشته باشیم.

استاندار گیلان از فرماندار آستانه اشرفیه خواست ظرف یک هفته وضعیت توزیع آرد و فعالیت نانوایی‌ها را مشخص و اعلام کند و افزود: دولت گندم را ۱۵ هزار و ۵۰۰ از کشاورز خریداری کرده و به جای واردات بی رویه، افزایش تولید را موجب شده؛ این گندم تبدیل به آرد شده و کیلویی ۷۰۰ تومان در اختیار نانوا قرار می گیرد و لذا نباید نان نامرغوب به دست مردم برسد.

عباسی از همه دستگاه‌های نظارتی خواست موضوع آرد و نان را پیگیری کنند تا مشکل حل شود.

وی در ادامه یکی از بخش‌های طرح توسعه حرم مطهر سید جلال الدین اشرف(ع) را در حوزه گردشگری مذهبی دانست و بیان کرد: طی توافق نامه با سفیر عراق در ایران، برادرخواندگی امامزاده ابراهیم کوفه و مرقد مطهر آقا سید جلال الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه را اعلام خواهیم کرد؛ سال گذشته هشت میلیارد تومان به توسعه حرم و بازگشایی خیابان های اطراف تخصیص یافت و این روند ادامه خواهد داشت، زیرا یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان است.

استاندار گیلان خواستار تسریع در عملیات اجرایی محور آستانه اشرفیه به کیاشهر و ایمن سازی آن شد و اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب شرب آستانه اشرفیه را تکمیل کند.

وی بازنگری تغییر کاربری، اصلاح شبکه فرسوده برق، بهسازی راه روستایی، احداث مرکز بهداشت، تکمیل سردهنه‌های کشاورزی، احیاء تالاب بوجاق و... را از دیگر مطالبات مردم این شهرستان دانست که در دست پیگیری است و متذکر شد: نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع دستی نیز راه‌اندازی می‌شود.

عباسی ضمن قدردانی از اقدامات مثبت دو شهرداری آستانه اشرفیه و کیاشهر در بخش پسماند، از اعلام این دو شهر به عنوان شهر سبز خبر داد و تصریح کرد: حمایت از صید و صیادی و شیلات و سرمایه گذاری در ساحل و اسکله کیاشهر نیز با جدیت دنبال می شود.

وی با بیان اینکه مشکلات تولیدات کشاورزی به تدریج در حال رفع است، خاطرنشان کرد: سال آینده سال درخشانی برای تولید برنج و سایر محصولات از جمله چای و بادام زمینی خواهد بود، زیرا دولت حمایت از کشاورزان را مد نظر قرار داده است.

استاندار گیلان از آغاز دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور خبر داد و با بیان اینکه بخش عمده مصوبات سفر اول به گیلان تحقق یافته، عنوان کرد: تا قبل از پایان سال راه آهن رشت - انزلی و بزرگراه منجیل تکمیل خواهد شد و شاهد حضور رئیس جمهور در گیلان خواهیم بود.

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم طی دو سال گذشته همه توان خود را برای خدمت صادقانه گذاشته است، خاطرنشان کرد: به حاشیه ها توجه نداریم و با خون شهدا پیمان بستیم که برای مردم خدمت کنیم؛ انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است و از مردم نیز انتظار داریم با مشارکت خود تودهنی به دشمنان بزنند.

وی در پایان به جنایات رژیم آدم کش، جنایتکار و جعلی صهیونیستی در غزه اشاره کرد و یادآور شد: مسلمانان جهان از این اقدامات جنایتکارانه که با مدیریت آمریکا در حال وقوع است، غمگین هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار