مدیر عامل شرکت سرمایه گزاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ‌تایر صبا) با تاکید بر اینکه اگر درست عمل نشود، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده هم سوخت می‌شود، گفت: برخی از اقدامات از جمله کندی در حرکت مانع پیشبرد اهداف توسعه‌ای این شرکت شده است به طوری که شاید اهداف توسعه‌ای به استان‌های دیگر منتقل شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹ 28 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، حسین صنعان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ‌تایر صبا) عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در جریان بازدید اصحاب رسانه از این واحد تولیدی با عنوان اردوی راویان پیشرفت زنجان برگزار شد، با تأکید بر اینکه اگر درست عمل نشود، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده هم سوخت می‌شود، اظهار کرد: برخی از اقدامات از جمله کندی در حرکت مانع پیشبرد اهداف توسعه‌ای این شرکت شده است به طوری که an> شاید اهداف توسعه‌ای به استان‌های دیگر منتقل شود.
مدیرعامل شرکت نخ تایر باتاکید بر اینکه مدیران این شرکت در راستای سیاست‌های کلان کشور، اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند، افزود: در این راستا مسئولان هم در حمایت از واحد‌های تولیدی فقط به شعار بسنده نکنند.
وی به ضرر‌های ناشی از تحریم اشاره و تصریح کرد: هر چند تحریم آسیب‌هایی را متوجه کشور در همه ابعاد کرده است، ولی باید در کنار آن به مزایای آن که تبدیل تهدید به فرصت هم هست توجه کرد که این مهم در مواجه نیرو‌های انسانی کشور با دیگر کشور‌ها خود را نشان می‌دهد که بیانگر تامل و تعقل نیرو‌های داخلی برای حل مشکلات است.
صنعان با بیان اینکه این شرکت به دلایل مختلف در سال ۹۰ در حال نابودی بود و جزو لیست تعطیلی‌ها قرار گرفته و زمین و ماشین‌آلات آن به مزایده گذاشته شده و حتی زمین آن هم توسط یکی از بانک‌های خریداری شده بود، افزود: با اقدامات انجام شده توسط مجموعه‌ای از جمله زحمات مسؤولان و توجه به زیرساخت‎های موردنیاز این شرکت به زیان انباشته صفر و به‌تدریج به سوددهی رسید.
مدیرعامل شرکت نخ تایر با تاکید بر اینکه با اقدامات و به‌روزرسانی انجام شده در تولیدات شرکت نخ تایر، تولیدات این شرکت برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده تضمین شده است، ادامه داد: این شرکت سهم خود را از بازار به دلیل استفاده از تکنولوژی روز و دانش‌بنیان بودن تولیدات دارد.
وی با تاکید بر استراتژیک بودن تولیدات این واحد تولیدی افزود: این شرکت ۷۰۰ نیروی همکار مستقیم دارد و این شرکت در بخش‌های مختلف با ۱۰۰ درصد، ۵۰ درصد و ۲۵ درصد ظرفیت خود فعال است.
همچنین محسن سهندی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این نشست توان اقتصادی را بخشی از قدرت نرم دانست و افزود: بسیج در این راستا در صدد حمایت از واحد‌های تولیدی در ابعاد داخلی و بین‌المللی است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید بر استفاده از توان رسانه‌ها در پیشبرد اهداف گفت: باید از توان خبرنگاران در مطالبه‌گری استفاده کرد.
شایان‌ذکر است، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ تایر زنجان) از زیر مجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) بوده که به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نخ تایر و منسوجات صنعتی خاورمیانه در شهر زنجان مشغول فعال است.
این کارخانه به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین کارخانه‌ها در صنعت کشور است که نقش بسیار کلیدی در زمان تحریم‌های ظالمانه برای صنعت تایر کشور داشت و بیش از ۸۰ درصد نیاز تایرسازان را تامین کرده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار