رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: زمینه تامین منابع مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی از طریق بازار بورس با برگزاری کارگاه و کلاس آموزشی نحوه استفاده از پول‌های نهاد مردمی در استان فراهم می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸ 30 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، حسین پیرموذن ظهر امروز در یکصدو هفدهمین جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۳۵۰ واحد تولیدی با پروانه بهره برداری در استان گفت: بیش از ۹۵ درصد واحد‌های تولیدی استان بنگاه‌های کوچک و زودبازده هستند و پرداخت تسهیلات بر اساس منابع و مصارف از اساسی‌ترین چالش‌های پیش روی این واحد‌های تولیدی است که باید از سوی صاحبان شرکت‌ها و موسسات مالی با ابزار‌ها و مکانیزیم‌های جدید و طرح‌های تامین مالی مبتنی بر قرارداد و موسسات تضمین مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به برخی آیین‌نامه‌ها و قوانین مالیاتی در زنجیره تولید اشاره کرد و افزود: بسیاری از واحد‌های تولیدی که بصورت زنجیره‌ای و هلدینگ فعالیت می‌کنند در برابر اجرای برخی قوانین مالیاتی با مشکلاتی روبرو هستند که در جهت حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری این آیین‌نامه نیازمند بازنگری و اصلاح است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گفت: محدودیت‌های سیستم بانکی در ارائه تسهیلات و تورم باعث شده تا تولیدکنندگان در تامین منابع و مواد اولیه با مشکلات و کمبود نقدینگی مواجه شوند که بر همین مبنا و در جهت توسعه سبد مالی و تامین آن از طریق بازار بورس، کارگاه و کلاس‌های آموزشی در زمینه استفاده از پول‌های نهاد مردمی در استان فراهم شده است.

در بخش دیگر این جلسه یوسف خدادادی معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان گفت: در جلسات ستاد تسهیل مباحث مختلفی در رابطه با رفع موانع تولید مطرح می‌شود که می‌تواند به عنوان منشور حمایت از سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های دولتی در استان تنظیم شود.

وی با بیان اینکه حرکت ماندگاری در حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید در استان آغاز شده افزود: عدم تقابل با سرمایه‌گذار، تفسیر قوانین و آیین‌نامه‌ها با نظر مساعد و مثبت در حمایت از سرمایه‌گذاری، اختصاص زمان کافی و تشکیل کمیته در ادارات، اجرای مصوبات و ... از جمله اقداماتی است که می‌تواند مسیر توسعه و تولید را در استان مرتفع و بخشی از مشکلات سرما‌یه‌گذاران را کاهش دهد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار