مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: نظارت بر فرایند تشکیل کلاس‌های مجازی و ارائه مطالب آموزشی به دانش‌آموزان در روزهای تعطیلی مدارس به‌علت آلودگی هوا بر عهده مدیران مدارس خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴ 04 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، سیدجمال وزیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: با توجه به افزایش شاخص‌های آلودگی هوا و لزوم حفظ سلامت دانش‌آموزان، مدارس تمام دوره‌های تحصیلی ابتدایی شهرستان سمنان در روز سه‌شنبه، ۱۴ آذرماه در نوبت صبح و عصر به‌صورت غیرحضوری فعالیت می‌کنند و فرآیند آموزش در بستر شاد خواهد بود.

وی تصریح کرد: نظارت بر فرایند تشکیل کلاس‌های مجازی و ارائه مطالب آموزشی به دانش‌آموزان بر عهده مدیران مدارس خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: همچنین کودکستان‌های سمنان در دو نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شد و آموزش‌ها در کودکستان ۲ (۴ تا ۵ ساله‌ها و ۵ تا ۶ ساله‌ها) به‌صورت مجازی صورت می‌پذیرد.

وزیری بیان کرد: بر اساس ماده (۴۱) شیوه‌نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستان‌ها، آموزش‌های حضوری، غیرحضوری و ترکیبی در وضع قرمز (آلودگی هوا) متضمن شرایطی است. مطابق با آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک، در وضعیت قرمز تمامی کودکستان‌ها (مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی) باید تعطیل شوند.

وی بیان کرد: در این شرایط، به‌منظور خدمت‌رسانی به والدین شاغل به‌ویژه شاغلان حوزه‌های خدمات عمومی، کودکستان‌ها می‌توانند در صورت تقاضای ایشان و با اخذ اجازه از اداره آموزش و پرورش منطقه، صرفاً کودکان این والدین را بدون اخذ وجه اضافه پذیرش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: بر اساس این پیام، به مدیران و مسؤولان مدارس سایر دوره‌های تحصیلی توصیه و تأکید می‌شود تا دانش‌آموزان از انجام هرگونه فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضای باز پرهیز کنند و مراسم صبحگاه مدرسه در محیط‌های بسته برگزار شود.

وزیری بیان کرد: پیشنهاد می‌شود زنگ تفریح مدارس در کلاس‌های درس برگزار و از انجام فعالیت بدنی دانش‌آموزان در حیاط مدرسه تحت عنوان کلاس درس تربیت‌بدنی، جلوگیری و فعالیت‌های مربوطه با نظارت و هدایت معلمان مربوطه در محیط‌های بسته مانند سالن‌های ورزشی و کلاس‌های درس تربیت‌بدنی اجرا شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار