رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از صادرات محصولات کشاورزی در این استان به ارزش 31 میلیون دلار خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵ 11 December 2023

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در آیین افتتاحیه پنجمین دوره آموزش کارکنان بدو استخدام سازمان «تات» وزارت جهاد کشاورزی در دامغان از صادرات محصولات کشاورزی در این استان به ارزش ۳۱ میلیون دلار در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: محصولات باغی و جالیز عمده محصولات صادراتی از استان سمنان را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از هر نوع محصول کشاورزی، محصولات پسته، زعفران، انگور و خربزه از استان سمنان به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سمنان هفتمین استان کشور ازنظر وسعت و سی‌امین استان کشور ازنظر جمعیت است، خاطرنشان کرد: تنها ۲ درصد از مساحت ۹.۷ میلیون هکتاری استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

قاسمی با بیان اینکه ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی استان سمنان را جنگل و ۳.۸ میلیون هکتار از اراضی این استان را مراتع تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: ۵.۲ میلیون هکتار از مساحت استان سمنان شامل بیش از ۵۰ درصد از اراضی این استان، بیابانی است.

وی با اشاره به بخشی از سیمای کشاورزی استان سمنان افزود: استان سمنان با دارا بودن بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی، سالانه درمجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این محصولات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: این محصولات در ۸۷ هزار هکتار اراضی زراعی، ۷۰ هزار هکتار اراضی باغی تولید شده و ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان آیش است.

قاسمی با بیان اینکه ۹۲۰ هزار تن از مجموع ۱.۷ میلیون تن محصولات کشاورزی که سالانه در استان سمنان تولید می‌شود، مربوط به بخش زراعت است، میزان محصولات تولید شده باغی در این استان را سالانه ۴۸۰ هزار تن عنوان و خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

وی با اشاره به سیاست توسعه سطح کشت گلخانه‌ای در این استان عنوان کرد: امروز مساحت گلخانه‌های استان سمنان به بیش از ۱۵۵ هکتار رسیده و با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی و توسعه کشت در فضای بسته و کنترل شده، در نظر داریم سالانه بین ۲۰ تا ۲۵ هکتار به سطوح گلخانه‌های استان سمنان بیفزاییم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عمده محصولات زراعی این استان را غلاتی مانند جو و گندم دیم و آبی تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: پسته اصلی‌ترین محصول باغی در استان سمنان است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار