مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری صادرات محصولات کشاورزی استان قزوین به ۱۲ هزار تن افزایش یابد.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 19 December 2023

بهگزارش تابناک قزوین، یوسف درخشان اظهار کرد: ۹۷۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون از استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: این محصولات شامل کشمش، انگور، هلو وشلیل، کاهو، کرفس و کلم است که از استان قزوین به کشور‌های روسیه، آذربایجان، ازبکستان و قزاقستان صادر شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری این میزان صادرات محصولات کشاورزی به ۱۲ هزار تن افزایش یابد.

این مسوول اذعان کرد: ۸۵ درصد صادرات امسال به کشور روسیه بوده که علاوه بر صدور گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای اکثر محصولات دارای آزمایش باقیمانده آفتکش‌ها از سازمان غذا و دارو نیز می‌باشند.

درخشان خاطرنشان کرد: در صورت دارا بودن شرایط و استاندارد‌های کشور‌های مقصد و باقیمانده زیرحد مجاز آفتکش‌ها مجوز صادرات برای محصول صادر می‌شود.

وی عنوان کرد: بیشترین میزان صادرات تاکنون مربوط به محصول کاهو به میزان ۵ هزار و ۵۰۰ تن می‌باشد که پیش بینی می‌شود میزان صادرات کشمش نیز از ۵۰۰ تن به ۱۵۰۰ تن افزایش یابد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: با راه اندازی آزمایشگاه و کلینیک درجه یک در استان نیاز به نمونه برداری و ارسال آن به سایر استان‌ها برطرف می‌شود که در حال حاضر تمام آزمایشات مربوط به قرنطینه گیاهی در استان انجام می‌شود.

این مسوول در پایان گفت: این اقدام موجب تسریع در فرایند صدور گواهی و کاهش هزینه‌ها برای کشاورزان و صادر کنندگان شده است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار