رییس‌ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: هدفمندسازی ظرفیت های صادراتی استان قزوین و شناسایی بازارهای جدید، در دستور کار اتاق بازرگانی قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸ 21 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، مهدی عبدیان در نشست خبری با خبرنگاران استان قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف استان قزوین در نظر داریم آمار و اطلاعات و ارقام واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی را استخراج کنیم مبنی بر اینکه چه تعداد واحد داریم، چه تعداد از واحدها دارای پروانه بهره‌برداری هستند، چند درصد فعال هستند، اگر فعال هستند با چند درصد ظرفیت کار می‌کنند، مصرف انرژی آنها چه میزان است و به کدام کشورها صادرات دارند که در حال حاضر آمار و اطلاعات ارائه شده توسط دستگاه‌ها به روز و دقیق نیست.

وی با اشاره به صادرات ۲۰ کالای استراتژیک استان قزوین افزود: با توجه به استخراج آماری از تولید و صادرات در استان‌های کشور و آسیا و دنیا نتایج جالبی حاصل شده است. به عنوان نمونه می‌توان گفت در حالی همواره پیگیر صادرات کشمش به حوزه آسیای میانه، روسیه، اوکراین و کشور‌های تازه استقلال یافته اتحاد جماهیر شوروی سابق بودیم که محصولات بیشتر واحدها به این کشورها برگشت می‌خورد.

رییس‌ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین ادامه داد: طبق آمارهای به دست آمده، انگلیس، آلمان و هند سه کشوری هستند که بیشترین واردات کشمش را دارند در حالی که تاکنون از استان قزوین حتی یک کیلوگرم هم صادرات به هند نداشته ایم.

این مسوول عنوان کرد: بر این اساس، با رایزن اقتصادی هند ارتباط برقرار کرده‌ایم تا صادرات به این کشور را تقویت کنیم و همچنین با کمک رایزنان اقتصادی ایران در کشور‌های مختلف سعی داریم ارتباط بخش صادرات استان قزوین را تقویت کنیم.

عبدیان اضافه کرد: درصدد هستیم علاوه بر کشمش، حجم صادرات محصولاتی همچون زیتون، کاشی و سرامیک، فولاد و شوینده ها، محصولات پلیمری و ... را نیز به کشور‌های مختلف ارتقاء دهیم.

این مسوول با اشاره به اخذ وقت از معاون اول رییس‌جمهور برای طرح مشکل بدهی های شرکت‌های خودروسازی به واحد‌های تولیدی قطعات خودرویی استان قزوین و رفع مشکلات آنها اذعان کرد: برای حل مشکل واحد‌های استان قزوین با مسوولان تامین اجتماعی و امور مالیاتی کشور جلساتی را برگزار کرده‌ایم که امیدواریم نتایج موثری را به دنبال داشته باشد.

رییس‌ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین با اشاره به برگزاری بیش از ۷۰۰ جلسه رسمی در استان با دستگاه‌های مختلف اجرایی طی ۶ ماه فعالیت تصریح کرد: جشنواره چند رسانه‌ای استان قزوین با حمایت اتاق ایران برگزار کردیم و این آمادگی وجود دارد با همکاری خانه مطبوعات دوره آموزشی در هر فصل در اتاق بازرگانی استان برگزار شود.

به دنبال راه اندازی صرافی در اتاق بازرگانی قزوین هستیم

عبدیان در ادامه از پیگیری ها جهت راه اندازی صرافی در اتاق بازرگانی قزوین با هدف کاهش مراجعه واحدها برای موضوعات ارزی به تهران خبر داد و افزود: برگزاری میز خدمت در اتاق بازرگانی برای واحدها، راه‌اندازی شعبه بانک توسعه صادرات برای صادرکنندگان، تکمیل ساختمان اتاق بازرگانی و افتتاح آن در دهه فجر، تصویب مصوبات گره گشا در شورای‌ گفت و گو و پیگیری برای تاییدیه مصوبات از کشور برای اجرایی کردن آنها، ساخت سالن ورزشی در اتاق بازرگانی، در دستور کار قرار گرفته و پیگیری های لازم انجام شده است.

وی بر شناساندن قزوین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از طریق رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: به لحاظ تعداد بناهای تاریخی استان قزوین از استان هایی مانند اصفهان بالاتر است اما ۱۰ درصد ظرفیت این استان را هم ندارد. با ارتباطاتی که با مدیران استان‌های اصفهان و یزد گرفته‌ایم مقرر شده جلساتی برگزار کنیم تا از تجربیات موفق آنها در استان قزوین استفاده کنیم.

این مسوول اضافه کرد: با تلاش کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، حدود ۹۰ درصد مشکلات واحدهای استان قزوین به ویژه در موضوع برق پیگیری تا حدود زیادی رفع شده و این موضوع، رضایتمندی صنعتگران و تولیدکنندگان را به همراه داشته است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار