معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام:
معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام از عضویت ۱۷ بانوی ورزشکار ایلامی در تیم های ملی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 31 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ شهناز قبادی با اشاره به دعوت ۱۷ ورزشکار بانوی استان به تیم ملی افزود: دعوت به اردوی تیم ملی این تعداد ورزشکار بانوی استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و عملکرد بانوان در تمامی آیتم‌ها نسبت به سال گذشته بسیار مناسب و رو به رشد بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ تیم در مسابقات لیگ برتر حضور دارند، گفت: امسال لیگ بانوان رشد خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: هشت داور به مسابقات بین المللی اعزام شدند که دو مربی و یک سرمربی به مسابقات آسیایی به کشورهای اردن، بانکوک، میانمار و عمان اعزام شدند و دو داور نیز در دوره‌های آموزشی حضور داشتند.

وی تصریح کرد: بانوان ورزشکار استان در تیم‌های ملی فوتبال، تیراندازی، هاکی، کونگ فو، کبدی، دوومیدانی، بدمینتون، جانبازان و معلولین، ترای اتلون و شطرنج است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: ۳۰ ورزشکار به اردوهای تیم ملی در رشته کاراته، بسکتبال، فوتسال، فوتبال، دوومیدانی، تکواندو و کاراته در لیگ‌های برتر، دسته یک و دو و سه کشوری دعوت شده‌اند.

قبادی از میزبانی مسابقه بین المللی شطرنج، مسابقات سوارکاری قهرمانی کشور، میزبانی مسابقات کشوری اعم از منطقه‌ای، جام، چندجانبه و… در رشته‌های سوارکاری، شطرنج، کاراته، تکواندو، بدمینتون و تیراندازی خبر داد و گفت: انتخاب ایلام برای میزبانی مسابقات ورزشی بین المللی و ملی، امکانی برای سنجش ظرفیت‌های ورزشی، اقامتی و فرهنگی و همچنین فرصت بزرگی برای توسعه ورزش در استان است.

وی یادآور شد: در کنار آموزش و حوزه ورزش قهرمانی و همگانی، دیپلماسی ورزشی جایگاه ویژه‌ای برای اداره کل ورزش و جوانان دارد که میزبانی مسابقات بین المللی در استان نشان دهنده توسعه این بخش است.

قبادی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۱۴۲ ورزشکار بانوی سازمان یافته در رشته‌های مختلف در استان مشغول فعالیت ورزشی هستند، بیان کرد: معاونت امور ورزش بانوان در دو سال اخیر تلاش کرد با شناسایی، حمایت و معرفی بانوان ورزشکار موفق و هویت آفرین مبتنی بر ارزش‌های ایرانی- اسلامی قدم موثری در مسیر توسعه ورزش قهرمانی و حضور بانوان ورزشکار در میادین بین المللی و ملی بردارد که خوشبختانه با اجرای برنامه ریزی‌ها شاهد ۳۹ اعزام به مسابقات کشوری و کسب ۶۶ مدال طلا، ۴۴ نقره و ۴۸ برنز شدیم.

وی ادامه داد: فاطمه منصوری بانوی ورزشکار ایلامی و عضو تیم ملی بانوان کبدی جمهوری اسلامی ایران، در مسابقات آسیایی هانگژو چین موفق به کسب مدال برنز این دوره از رقابت‌ها شد.

قبادی معاون امور ورزش بانوان با بیان اینکه وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش مجری و همکار طرح دختران آفتاب هستند، از اجرای طرح‌های ملی و دختران آفتاب ایران ویژه مدارس شبانه روزی دختران استان خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در مدارس شبانه روزی دخترانه که ویژه دختران روستایی و عشایری است دانش‌آموزان را تحت پوشش این طرح قرار دهیم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار