تابناک هرمزگان- دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار استان هرمزگان با حضور معاونت امور بانوان نظام مسائل کشور، معاون سياسی و امنیتی استانداری هرمزگان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، شهردار بندرعباس، رئیس و اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان در فرهنگسرای طوبی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷ 04 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در این آیین گفت: کنگره ملی بانوان تاثیرگذار با هدف شناسایی زنان نخبه و تأثیرگذار در سطح جامعه در راستای اعتلای نقش زنان برگزار شد.

 محدثه درویشی، ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: این کنگره همزمان با سراسر کشور به صورت ملی برگزار شد و برای شناسایی بانوان که در صحنه‌های مختلف با حفظ خانواده اقدامات و فعالیت‌های تأثیرگذاری داشته‌اند و در سامانه بانوان تأثیرگذار ۸ کارگروه جهت ثبت نام افراد مشخص شده و در یکی از این کارگروه‌ها حیطه فعالیت خود را اعلام می‌کنند.

درویشی گفت: با توجه به درخواست استان‌ها مهلت ثبت نام در سامانه زنان تأثیرگذار تا روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه تمدید شده و تاکنون بیش از ۵۰۰ زن تأثیر گذار هرمزگان در این سامانه ثبت نام کردند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان تصریح کرد: بعد از پایان ثبت نام داوری‌ها آغاز می‌شود و سپس ارزیابی استانی و در مرحله بعد تخصصی انجام و بانوان تأثیرگذار در سطح ملی مشخص خواهند شد و در دهه فجر از آنان تقدیر می‌شود.

معاونت امور بانوان نظام مسائل کشور در این آیین گفت: زنان ایرانی در طول چهار دهه گذشته توانسته اند با ارائه روایت نوین و متفاوت از روایت شرقی و غربی از زن، چشم انداز جدیدی از نقش آفرینی مؤثر و مؤمنانه را به جامعه جهانی ارائه کنند.

 فرزانه شکوری ضمن گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی یادآور شد : ظهور و بروز هر جریانی در یک جامعه، مستلزم وجود پیشرانی است که در پیشانی آن حرکت و جلوتر از آن پیش روند. زنان ایران در طول چهار دهه گذشته توانسته اند با ارائه روایت نوین و متفاوت از روایت شرقی و غربی از زن، چشم انداز جدیدی از نقش آفرینی مؤثر و مؤمنانه را به جامعه جهانی ارائه  و زنان و دختران را به عنصر پیشران جامعه تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: گره های باز شده ی انقلاب اسلامی در موضوعاتی همچون عدالت، پیشرفت، سبک زندگی، خانواده، علم، آسیب های اجتماعی، صدور انقلاب و... را باید در عدم به میدان آمدن زنان جست و جو کرد.

شکوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز دچار بحران به میدان آمدن زنان است، اظهار داشت: علت این موضوع را باید در غلبه روایت ناصواب از سبک زندگی و حضور اجتماعی زن مؤمن انقلابی دانست و بر این اساس ضرورت ارائه روایت صحیح از کنشگری اجتماعی زن انقلابی بیش از پیش خود را نشان می دهد.

معاونت امور بانوان نظام مسائل کشور در ادامه تاکید کرد: اهمیت پرداختن به الگوهای موفق بانوان و یک سبد کامل و جامع از الگوها که هر شخصی متناسب با نیاز به سراغ آن برود و روایت کردن این زنان سبب هویت بخشی به بانوان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا باوقار در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) كامل ترین و برترین الگو و اسوه برای زنان مسلمان جهان است كه امروز نیاز است همه امت اسلامی به ویژه زنان ما بیش از پیش در همه امور از زهد، تقوا و عبادت گرفته تا همسرداری، ولایت پذیری و ایثارگری از این بانوی بزرگوار درس بگیرند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان گفت: زنان زیادی به لحاظ فضایل اخلاقی و انسانی در جهان بشریت در طول تاریخ خوش درخشیدند اما هیچ زنی به پای حضرت زهرای مرضیه(س) نرسیده است، چرا كه ایشان با عمر كوتاه خود، آثار و بركات زیادی را برای همه زمان ها به یادگار گذاشت.

باوقار افزود: امروز شاهد هستیم كه بقای اسلام توسط فاطمه زهرا (س) و فرزندان ایشان رقم خورده است و آیات و روایات و سوره های قرآنی به ویژه سوره كوثر گواه عظمت این بانوی بی نظیر اسلام را می رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی مطرح کرد:سردار شهید قاسم سلیمانی نماد مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و گروه‌های تکفیری بود و با جهاد خود در مقابل دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ایستادگی کرد.

باوقار گفت: امیدواریم با پیروی از مکتب و راه ایشان بتوانیم در پاسداشت تلاش ها و مجاهدت هایش موفق باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان نیز در این مراسم با بیان جایگاه حضرت زهرا(س) اظهار  داشت : حفظ ارزش و جایگاه زنان در جامعه از منزلت والایی برخوردار است و در قبال بانوان جامعه خود وظیفه داریم.

احسان کامرانی، خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه 45 درصد جمعیت کشورمان را بانوان تشکیل می‌دهند می بایست در قالب نقش و سهمی که زنان در جامعه دارند ارزش قائل شویم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان اظهار داشت: بانوان استان هرمزگان خود را برای انجام کارهای بزرگ و تحولی آماده کنند.

کامرانی با اشاره به ظرفیت های بانوان در هرمزگان در همه عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، هنری، علمی و... افزود: نیروی انسانی، موتور محرکه هر نوع جامعه ایی است و باید به نیروی انسانی توجه ویژه‌ای کرد و ظرف 2 سه سال آینده جایگاه هرمزگان در این تحولاتی که اتفاق می افتد تمدنی است.

وی تصریح کرد: قلب اقتصادی دنیا خلیج فارس است و نقش هرمزگان در این جایگاه نقشی بی بدیل است و برای رشد و توسعه متوازن و همه جانبه همه باید با هم همکاری کنیم تا جایگاه تمدنی که اسلام داشته رشد  کند.

گفتنی است، در این مراسم از  عزت محسن پور همسر شهید همت الله شمسایی و بانوی نخبه پرور دکتر سیما رهگشا و مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی، مشاوران امور بانوان فرمانداری ها، مشاور نماینده ولی فقیه، معاون دفتر امور اجتماعی استانداری، مدیران کارگروه های این کنگره، و دبیر کارگروه علمی و اجرایی این کنگره تجلیل شد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار