تابناک هرمزگان- معاونت امور بانوان نظام مسائل کشور گفت: زنان ایرانی در طول چهار دهه گذشته توانسته اند با ارائه روایت نوین و متفاوت از روایت شرقی و غربی از زن، چشم انداز جدیدی از نقش آفرینی مؤثر و مؤمنانه را به جامعه جهانی ارائه کنند.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸ 04 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// فرزانه شکوری در این کنگره ضمن گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: ظهور و بروز هر جریانی در یک جامعه، مستلزم وجود پیشرانی است که در پیشانی آن حرکت و جلوتر از آن پیش روند. زنان ایران در طول چهار دهه گذشته توانسته اند با ارائه روایت نوین و متفاوت از روایت شرقی و غربی از زن، چشم انداز جدیدی از نقش آفرینی مؤثر و مؤمنانه را به جامعه جهانی ارائه کنند و زنان و دختران را به عنصر پیشران جامعه تبدیل کردند.
شکوری گفت: شیر زنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم زن(نه شرقی-نه غربی) است. زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد می توان زن، عفیف، محجبه و شریف بود.
معاونت امور بانوان نظام مسائل کشور در ادامه سخنان خود افزود: می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگر سازی جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد، همان گونه که امام خمینی(ره) نیز پیرامون نقش زنان و پیشوایی آنها در انقلاب اسلامی و سایر نهضتهای معاصر بیان داشتند:" شما خواهران در این نهضت نقش بسزایی داشتید و در همه جا کمک کردید و پیشوا بودید نسبت به مردها، و موجب قدرت شدید نسبت به آنها،
نقش زنان در جامعه درچند نهضت که در ایران واقع شد نهضت تنباکو، نهضت مشروطه و ... نقش زنان بالاتر از مردان اگر نبود کمتر هم نبود. "
وی تصریح کرد: گره های باز شده ی انقلاب اسلامی در موضوعاتی همچون عدالت، پیشرفت، سبک زندگی، خانواده، علم، آسیب های اجتماعی، صدور انقلاب و... را باید در عدم به میدان آمدن زنان جست و جو کرد.
شکوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز دچار بحران به میدان آمدن زنان است، اظهار داشت: علت این موضوع را باید در غلبه روایت ناصواب از سبک زندگی و حضور اجتماعی زن مؤمن انقلابی دانست و بر این اساس ضرورت ارائه روایت صحیح از کنشگری اجتماعی زن انقلابی بیش از پیش خود را نشان می دهد.
معاونت امور بانوان نظام مسائل کشور در ادامه تاکید کرد: اهمیت پرداختن به الگوهای موفق بانوان و یک سبد کامل و جامع از الگوها که هر شخصی متناسب با نیاز به سراغ آن برود و روایت کردن این زنان سبب هویت بخشی به بانوان می شود.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار