مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از کشف ۳۵۰ دستگاه استخراج رمزارز(ماینر) غیرمجاز در کرمانشاه از ابتدای امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ 13 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمد مرادی برخورد با مصارف غیرمجاز خصوصا در زمینه استخراج رمز ارز را یکی از اولویت‌های مهم این شرکت برشمرد و گفت: در همین راستا امسال با همکاری شهروندان، نیروای انتظامی و دستگاه قضا ۲۳ مزرعه غیرمجاز و ۳۵۰ دستگاه استخراج رمزارز در استان کشف و جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: میزان توان مصرفی مراکز کشف شده براساس بررسی پرونده‌ها حدود ۳۰۵ هزار کیلووات بوده که با بررسی تمامی پرونده‌ها که به تدریج در حال انجام است، این میزان بیشتر خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، عمده مراکز شناسایی شده در بخش‌های صنعتی، خانگی، کشاورزی و تجاری بوده است.

مرادی از تاثیر قابل توجه دستگاه‌های استخراج رمزارز  بر افزایش مصرف برق یاد و اظهار کرد: این دستگاه‌ها نه تنها فشار مضاعفی به شبکه برق وارد کرده و استهلاک شبکه را به میزان زیادی افزایش می‌دهد، باعث آسیب جدی به تجهیزات و وسایل برقی مشترکین نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه استخراج رمز ارز فقط برای افرادی که مجوز دارند و آن هم در شرایطی که مصرف برق بالا نباشد امکان پذیر است، تاکید کرد: در صورت شناسایی موارد غیرمجاز، نه تنها دستگاه‌های استخراج رمزارز جمع‌آوری و معدوم خواهد شد، بلکه پیامدهای قضایی نیز متوجه افراد متخلف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه  از انجام مانورهای شناسایی و جمع آوری مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز و همچنین بازرسی‌های محلی و موردی به این منظور یاد کرد و گفت: شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت دستگاه‌های ماینر غیرمجاز، موضوع را به حراست شرکت توزیع برق گزارش کنند و در صورت صحت گزارش اعلام شده مشمول دریافت پاداش نیز خواهند شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار