مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان خبر داد
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان گفت: از ابتدای سال برای هر خانوار ساکن در مناطق فاقد گاز طبیعی اعم از عادی و سخت گذر، ۱۸۹۰ لیتر سوخت نفت سفید ارسال شده که معادل ۹۰ درصد سهمیه اختصاصی سال جاری است.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 18 January 2024

مجتبی شکوری در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون مجموعا ۹ کالابرگ برای تامین سوخت نفت سفید خانوارهای ساکن مناطق عادی و صعب العبور استان گیلان اعلام و توسط فروشندگی ها در مناطق مربوطه توزیع شده است.

وی سهمیه هر کالابرگ را ۲۱۰ لیتر عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال برای هر خانوار ساکن در مناطق فاقد گاز طبیعی اعم از عادی و سخت گذر، ۱۸۹۰ لیتر سوخت نفت سفید ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان این میزان سهمیه ارسالی را ۹۰ درصد سهمیه اختصاص یافته در سال جاری به این مناطق اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ خانوار مصرف کننده نفت سفید در مناطق سخت گذر، کوهستانی و صعب العبور استان ساکنند که با اعلام این ۹ فقره کالابرگ موفق به دریافت ۹۰ درصد از سهمیه سوخت سالانه خود شده اند.

شکوری همچنین با اعلام اینکه این سهمیه سوخت پس از اعلام در کارت بانکی سرپرستان خانوار شارژ شده و با تراکنش بانکی در دستگاه پوز فروشندگی ها قابل دریافت است، خاطرنشان کرد: تخصیص سهمیه سوخت نفت سفید در ماه های پایانی سال نیز همچنان ادامه دارد.

توزیع ۱۰ هزار تنی گاز مایع در گیلان

وی در ادامه از توزیع بیش از ۱۰ هزار تن گاز مایع در گیلان خبر داد و تصریح کرد: از زمان اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع براساس تراکنش در گیلان(فروردین ماه سال جاری تاکنون) ۱۰ هزار و ۱۷۴ تن گاز مایع در سه بخش خانوار، خودروها و اصناف توزیع شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به روند توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی و پوزهای بانکی، اضافه کرد: آن دسته از مصرف‌کنندگانی که مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای هستند، می توانند گاز مایع مورد نیاز خود را با نرخ یارانه‌ای مصوب دریافت کنند که برای هر خانوار ۵۰ کیلوگرم گاز مایع معادل چهار عدد سیلندر گاز مایع ۱۱ کیلویی و سه عدد سیلندر گاز مایع پیک نیک در نظر گرفته شده است.

شکوری با بیان اینکه با اتخاذ تمهیدات لازم و برگزاری مستمر جلسات سوخت‌رسانی در منطقه، گاز مایع به میزان لازم تامین شده و هیچ گونه مشکلی در این خصوص نداریم، گفت: پنج شرکت توزیع گاز مایع با ۲۱ باب تاسیسات مردمی زیرمجموعه این شرکت ها در سطح استان گیلان فعال هستند و عملیات توزیع این میزان سوخت گاز مایع را بر عهده دارند که با نظارت مستقیم اداره صمت توزیع می شود.

وی همچنین به نرخ یارانه ای و غیر یارانه ای گاز مایع در اوزان مختلف برای افرادی که در سامانه سدف ثبت نام کرده اند اشاره کرد و متذکر شد: سیلندرهای دو، پنج، ۱۱، ۲۲ و ۲۵ کیلویی با نرخ یارانه ای به ترنیب ۶.۷۰۰، ۱۴.۶۰۰، ۲۷.۹۰۰، ۵۰.۲۲۸ و ۵۷ تومان و با ترخ غیر یارانه ای به ترتیب ۷.۳۷۰، ۱۶.۰۶۰، ۳۰.۶۹۰، ۵۵.۲۵۰ و ۶۲.۷۰۰ تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار