معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه سرمایه اصلی هر کشور و تمدن نیروی انسانی است، گفت: اگر می‌خواهیم به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم باید نسبت به تربیت نیروی انسانی تراز تمدن اسلامی حرکت کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 18 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، احسان یاوری امروز صبح در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان که در سالن آمفی تئاتر این اداره کل برگزار شد، با اشاره به فاجعه کودک کشی رژیم غاصب صهیونیستی در غزه و همچنین حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: حمله سپاه پاسداران علیه موضع تروریست‌های صهیونسیتی و آمریکا سیلی محکمی بر ایادی استکبار بود.

وی با بیان اینکه سرمایه اصلی هر کشور و تمدن نیروی انسانی است، خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم باید نسبت به تربیت نیروی انسانی تراز تمدن اسلامی حرکت کنیم.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری لرستان هزینه در حوزه تربیت را سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: برای ایجاد تمدن نوین اسلامی دستگاه‌های فرهنگی تاثیر گذار و نقش آفرین هستند.

یاوری با بیان اینکه مقوله تربیت از همان اوان کودکی و نوجوانی است، افزود: اگر بخواهیم انسان متعهد، کارآمد و متخصص تربیت کنیم باید از همان کودکی برنامه داشته باشیم.

وی گفت: یکی از نهاد‌هایی که به عنوان مکمل تربیت عمل می‌کند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، اگر چه خدمات فراوانی شاهد بودیم، اما به نظر می‌رسد آنطور که باید و شاید کانون‌ها نقش بارز خود را عملی نکرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: اگر چه بخشی از مشکلات به کمبود امکانات و لجستیک لازم برمی‌گردد، اما با توجه به رسالت این اداره کل باید نقش آفرینی بیشتری در کنار نهاد‌های تربیتی داشته باشد.

یاوری به هم افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی تاکید کرد و گفت: وقتی به صورت جزیره‌ی کار می‌شود موفقیت کم است، بنابراین لازم است با حفظ استقلال و هویت نخ تسبیحی بین نهاد‌های فرهنگی و تربیتی ایجاد شود.

به گفته وی پراکنده کاری و جزیره‌ی عمل کردن دستگاه‌ها قدرت و تاثیر گذاری آن‌ها را کاهش می‌دهد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار