مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از پیگیری جمع‌آوری فلرهای نفتی در میادین مختلف نفتی مناطق نفتخیز جنوب خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲ 22 January 2024

تابناک خوزستان: ابوذر شریفی در آیین بهره‌برداری از پروژه کاهش ۹۸ درصدی گازهای مشعل میدان نفتی یادآوران که امروز (۲ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در این میدان تا حدی که امکان داشت گازهای مشعلی که می‌سوخت و وارد محیط زیست می‌شد، جمع‌آوری شده است.

وی افزود: با انجام پروژه ۳۲۰۰ NGL بستری فراهم شده است تا گازهای مشعل میادین حوزه غرب کارون که در حال سوزاندن هستند، جمع‌آوری و به ارزش افزوده تبدیل شوند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت بیان کرد: بنابراین گازی که از این مشعل‌ها تولید می‌شود برای مصارف خانگی و صنعتی استفاده می‌شود. علاوه بر این، ترکیبات سنگین آن جمع‌آوری و برای مصارف پتروشیمی‌ها ارسال می‌شود.

وی عنوان کرد: در این مدت کارهایی در توسعه میدان یادآوران انجام و کمپرسورهای چندگانه‌ای در این میدان احداث شد که حدود ۴۵ میلیون دلار هزینه داشت و با روی کار آمدن ۳۲۰۰ NGL به مرور وارد میدان شدند. ابتدا ارسال گاز به ۳۲۰۰ NGL را با ۸۰ تا ۸۵ میلیون فوت مکعب شروع کردیم و امروز کمتر از ۲ درصد گاز تولیدی که نیاز عملیاتی ما در این میدان است، سوزانده می‌شود.

وی افزود: از مجموعه میادین غرب کارون جزو نخستین میدان‌هایی هستیم که این کار را انجام داده است. تا جایی که طراحی‌ها به ما اجازه داد گاز را به ۳۲۰۰ NGL ارسال کردیم و در دیگر میادین از جمله میدان آزادگان، میدان دارخوین، سپهر – جفیر و آزادگان شمالی نیز در حال کار هستیم.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار