رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج گفت: ایجاد پاتوق‌های درون محلی برای سالمندان در نقاط مختلف سطح شهر از برنامه‌های شهرداری است و تا کنون 30 پاتوق احیا شده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴ 22 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، سه‌رکوت نجفی صبج امروز در جلسه شورای ساماندهی امور ساالمندان استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مناسب‌سازی محیط شهری برای داشتن زندگی آرام و بی‌دغدغه همراه با رضایت‌مندی تمام اقشار جامعه از امکانات از جمله مواردی است که به صورت یک استاندارد بین المللی، در تمام کشور‌های دنیا سابقه طولانی دارد.

وی افزود: امروزه اهمیت مناسب‌سازی فضا‌های شهری و اماکن عمومی، ارتقاء کیفیت و کارآیی محیط شهری و دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل برای اقشار جامعه مشهود است و در این میان بحث مناسب‌سازی فضای شهری و اماکن عمومی برای حضور و دسترسی تمام افراد به فضا‌های فیزیکی ضرورتی انکار ناپذیر به شمار می‌رود.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج تصریح کرد: شهرداری سنندج در همین راستا در تولید فضا‌های جدید به این مهم به صورت ویژه توجه داشته که برای نمونه عینی می‌توان به احداث پارک روجیار که دسترسی آسان برای تمام افراد است، اشاره کرد.

نجفی گفت: پروتکل‌ها در تولید فضا‌های جدید در کمیته مناسب‌سازی کاملا مورد توجه قرار گرفته و در اجرا رعایت می‌شود و یکی از الزامات مشاوره در تایید طرح نهایی رعایت کامل اصول مناسب‌سازی است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه اجرای پروژه‌های عمران شهری با توجه به اصول مناسب‌سازی تا حد زیادی رضایتمندی جامعه معلولین را که ارتباط مستقیمی با موضوع مناسب‌سازی دارند به دنبال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری سنندج در کنار توجه به تکریم بازنشستگان خود مجموعه ایجاد پاتوق‌های درون محلی برای سالمندان در نقاط مختلف سطح شهر از دیگر اقدامات این نهاد مردمی است تا جایکه نزدیک به ۳۰ پاتوق درون محله‌ای احیا شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج افزود: ایجاد هشت نقطه و گذر ورزش به نحوی که برای همه طیف‌های قابل دسترسی باشد از دیگر اقدامات شهرداری سنندج در راستای بهره‌مندی عادلانه از خدمات رفاهی و ورزشی است.

نجفی تصریح کرد: مناسب‌سازی و حمل و نقل عمومی از سوی شهرداری با جدیت دنبال شده و در همین راستا ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید که تعدادی از آن‌ها برای معلولان مناسب‌سازی شده به ناوگان شهری اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه شهر دوستدار سالمند نیز شهرداری سنندج از تمام توان خود استفاده خواهد کرد البته در گام نخست اهمیت این مهم باید در نظام مدیریت شهری جا بیفتد و در یک پرسه ۲۰ تا ۳۰ سال آینده با طراحی و اجرای برنامه‌های، کوتاه، میان و بلندمدت زمینه تحقق شهر سالمند را فراهم سازیم.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار