مدیرکل ثبت احوال لرستان با بیان اینکه از سال ۸۵ تاکنون کار خاصی برای جوانی جمعیت انجام نشده است، گفت: ۶/۶ دهم جمعیت لرستان سالمند است و باید فکری برای جوان کردن جمعیت کرد.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴ 22 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، فریبرز امیری ظهر امروز در همایش دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های شهرستان بروجرد که در سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد، افزود: ۲۵ هزار خانواده تک فرزندی در شهرستان بروجرد وجود دارد، شهرستان بروجرد رتبه ششم ازدواج، و رتبه اول فوت و طلاق را در لرستان دارد.

وی اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۹۰۱ ولادت در شهرستان بروجرد ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

مدیر کل ثبت احوال لرستان گفت: از این تعداد ولادت در شهرستان بروجرد ۶۱ مورد دوقلو و چهارمورد سه قلو بوده که در هر شبانه روز ۱۱ نوزاد متولد شده است.

امیری افزود: همچنین در ۹ ماهه امسال یک هزار ۶۸۰ واقعه فوت در شهرستان بروجرد ثبت شده که نسبت به پارسال افزایش یافته و یک هزار و ۸۵۳ واقعه ازدواج ثبت شده که نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: در شهرستان بروجرد فقط یک هزار و ۷۷۰ خانواده دارای سه فرزند هستند و ۲۳ هزار و ۵۱۴ زن مجرد وجود دارد.

مدیرکل ثبت احوال لرستان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان فعال است، گفت: ۶/۶ دهم جمعیت لرستان سالمند است، فرصت مناسبی برای جوان سازی جمعیت در لرستان وجود دارد.

امیری با اشاره به اینکه از سال ۸۵ تاکنون کار خاصی برای جوانی جمعیت انجام نشده است افزود: از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ میزان ولادت ۳۳ درصد و میزان ازدواج ۲۳ درصد در لرستان کاهش داشته است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار