رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با اشاره به ظرفیت‌ها و داشته‌های این استان در حوزه نفت و گاز، گفت: اقتصاد نفت باید به افزایش ارزش افزوده در استان کمک کند.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ 24 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛امین دوست محمدی در نشست هماهنگی برگزاری همایش راهکارهای توسعه اقتصاد نفت استان، اظهار کرد: ۵۲ درصد اقتصاد ما را نفت و صنایع وابسته به نفت نظیر پالایشگاه و پتروشیمی تامین می‌کند.

وی افزود: عدم جانمایی درست یا تکمیل صنایع پایین‌دستی در استان باعث شده که فشار زیادی به حوزه درآمدزای پتروشیمی وارد شود و بایستی در این حوزه یک نوع تغییر رویکرد انجام شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام بیان کرد: صنعت نفت با سه ماهیت استخراج، پالایشگاه و پتروشیمی درآمدزایی بالایی برای استان دارد و صنایع پایین دست نیز در زمره صنایع اشتغالزا قرار دارد که توجه به این بخش‌ها می تواند موجب تحول خوبی در حوزه اشتغال شود.

دوست محمدی یادآور شد: کشاورزی، دامپروری، گردشگری و مرز مهران پنج شاخصه اصلی اقتصاد در استان ایلام هستند که باید به صورت متوازن تقویت شوند و توسعه یابند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام یادآور شد: پتروشیمی به عنوان یک ظرفیت و مهم درآمدزا در ایلام باید برای افزایش بهره وری بیشتر پژوهش های علمی را با محوریت دانشگاه ایلام انجام دهد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار