"کیوسک استانی"تابناک ایلام
کیوسک استانی تابناک ایلام به مهمترین عناوین خبرگزاریها و سایتهای خبری استان ایلام می پردازد،درادامه روایت تابناک ایلام راازمهمترین سرخط خبری سایتهای خبری استان ایلام مرور می کنید
کد خبر: ۱۱۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ 20 October 2015
کیوسک استانی تابناک ایلام به مهمترین عناوین خبرگزاریها و سایتهای خبری استان ایلام می پردازد،درادامه روایت تابناک ایلام راازمهمترین سرخط خبری سایتهای خبری استان ایلام مرور می کنید:
ایلام پسا تحریم ؟!!!

آفتاب ایلام :باور کردنی نیست اما داستان توسعه ایلام داستان مثنوی هفتاد منی است واین یعنی کاررا جدی نگرفته ایم .در تمام دوره ها در مورد توسعه استان صحبت شده است اما به نتیجه نرسیده ایم . شاه کلیدتوسعه هم دردست سرمایه گذار بخش خصوصی است وباوجود علم به این موضوع اما موفق عمل نکرده ایم و دولتی ها هیچگاه اجازه ندادند ، اقتصاد وچرخه معیوب آن بدست کسی غیر از خودشان بیفتد .

گاهی نمایندگان مجلس وگاهی بعضی قلم به دستان و آنانکه چند کتاب و نظریه اقتصادی را مطالعه کرده اند و مسوولین  اعم از استاندار و معاونین و….در مورد توسعه وعدم توسعه یافتگی سخن به میان می آورند اما باید دانست توسعه یافتگی ونیافتگی شاخصه های خاص خود را دارد و باید دید منظور از توسعه چیست ؟

این روزها بحث آزاد راه و راه آهن و پتروشیمی و منطقه ازاد و منظفه تجاری و نیروگاه داغ است چون به هیچکدام نرسیده ایم ، اما طرح دوباره انان به برگذاری یک انتخابات دیگر می ارزد .

مثلا به ماجرای راه آهن ایلام دقت کنیم ، بعد آن همه تلاش برای بدست آوردن آن اما درست مثل پیچیدن در کوچه بن بست عمل کردیم  . در واقع وبه سختی راه آهن را بدست آوردیم اما نه به نقاط اقتصادی استان وصل شده ونه طرح های توسعه آن سرعت دارد .آیا هم اکنون راه آهن ایلام  به مهران  ومناطق اقتصادی استان وخارج از استان متصل است ؟  در حالیکه در دوران احمدی نژاد نوید آن داده شد وحتی معاون فعلی عمرانی استاندار ایلام در دولت تدبیر و امید نیز بر مسند تصمیم گیری عمرانی استان ایلام مجری این طرح بود که بعلت عدم توان آن را رها و صندلی نرم عمارت استانداری رابر مجری بودن طرح راه آهن پذیرفت.

مثل اینکه  مسئولین استانی ما درست نمی توانند از آنچه حف استان است بدرستی استفاده استفاده کنند. در این داستان دوباره بازگذشتیم به سر خط همین مقاله که شاه کلیدتوسعه دردست سرمایه گذار بخش خصوصی است وباوجودعلم به این موضوع اما موفق عمل نکرده ایم و دولتی ها هیچگاه اجازه ندادند ، اقتصاد وچرخه معیوب آن بدست کسی غیر از خودشان بیفتد . این دلیل واقعی عدم توان در جذب سرمایه گذار است که نه به تحریم کار داشته ونه به دیگر دلایل بی اساس .

چرا فقط استانداران وفرمانداران تهدید به برکناری می شوند؟

عصر ايلام: در شرایط کنونی، آیا وزیر نفت دائم مدیرانش را تهدید به برکناری می کند؟ برای وزارتخانه های صنعت و تجارت و مسکن و شهرسازی که وضعیت بحرانی تری دارند، آیا این تهدیدها بالای سر مدیرانشان نیست؟ چرا وزارت رفاه، آموزش و پرورش و... که با ناکارآمدی بیشتری مواجه هستند، بی وقفه از مدیرانشان حمایت می کنند؟ استانداران، فرمانداران و بخشداران؛ اینها کسانی هستند که در دولت روحانی از زمانی که منصوب شده اند، بیشترین تهدید در برکناری را داشته اند. تقریبا هفته ای نیست که شخص وزیر، معاونان او، رئیس جمهور و دیگر مقامات دولت، آنان را به برکناری از کارشان تهدید نکرده باشند؛ حتی اگر در شب انتخابات به این جمع بندی رسیده باشند که یکی از آنان را برکنار کنند.

وزارتخانه های متعددی در دولت هستند که ناکارآمدی شان برای مردم روشن تر از روز است، به ویژه در حوزه های صنعتی، اقتصادی و رفاهی؛ اما هیچ یک از مدیران این وزارتخانه ها نه توسط وزیر مربوطه، نه رئیس جمهور و نه دیگر مقامات متعدد دولت تهدید به برکناری نشده اند! استانداران، فرمانداران و بخشداران اما هر روز و شب در معرض تهدید به برکناری هستند. وزارتخانه ای که بنا به اظهارات رئیس جمهور، بناست در دولت یازدهم بار توسعه اقتصادی مناطق کشور را بر عهده داشته باشند و به گفته وزیر کشور، فرمانداران باید در خروج از رکود از یکدیگر سبقت گیرند! اما مگر این مقامات استانی ـ که روز و شب تهدید برکناری بیخ گوش آنان، در حال رفت و برگشت است ـ می توانند در چنین شرایطی به توسعه اقتصادی هم فکر کنند؟

جزییات جدید از انفجار مین در دهلران

به گزارش نسیم دهلران: رمضان حمیدی"، مجروح حادثه انفجار مین در شهرستان دهلران و اهل روستای جلیزی پایین واقع در بخش موسیان در خصوص چگونگی این حادثه گفت: هر روز برای تأمین نیازهای خانواده، گله خود را در مسیرهای مختلف به چراگاه می برم.
 
 وی افزود: زمانی که گله را در محل چراگاه مستقر کردم تعداد سه نفر را از فاصله 100 متری در شیاری پایین تر قرار داشتند.
 
این گله دار ادامه داد: ناگهان صدای مهیبی آمد که بعد از این صدا دیگر متوجه چیزی نشدم که وقتی بیدار شدم متوجه شدم در بیمارستان هستم.
 
حمیدی بیان کرد: از آنجا که شنیده بودم تمام زمین ها از مین پاک سازی شده لذا تحت هیچ شرایطی انتظار انفجار مین را نداشتم.
 
براساس گزارش خبرنگار ما، بیشتر بدن این گله دار زخمی و از ناحیه پا ترکش خورده بود که با جراحی پزشک مستقر در بیمارستان شهداء دهلران اکنون در سلامت به سر می برد.
 
استان ایلام یکی از استان های درگیر با جنگ هشت ساله بوده که بر اثر حملات فراوان رژیم بعثی مناطقی از این استان درگیر موادمنفجره از این جنگ است.
 
علی رغم اتمام عملیات پاکسازی مین در حوزه سرزمینی دهلران و اخبار منتشره ضد و نقیض مبنی بر پاکسازی مناطق آلوده به مین اما متاسفانه هنوز آثار به جای مانده قربانی می گیرد و مین ها در کمین دامداران این دیار نشسته اند.

آقای وزیر! لطفاً صدای مطبوعات محلی را بشنوید

به گزارش سیروان نوین،اعضای هیأت مدیره اتحادیه مطبوعات محلی کشور صبح امروز (یکشنبه) با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند. در این دیدار اعضاء با نگاهی اجمالی به آسیب‌ها و چالش‌های فراروی مطبوعات محلی با تکیه بر توانمندسازی و نگاه ویژه به مباحث زیر ساختی آنان تأکید شد.

خداداد ابراهیمی، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مطبوعات محلی کشور با تسلیت ایام محرم خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای وزیر بارها از تریبون های مختلف، خبرگزاری ها و مطبوعات خطاب به دولت و متولیان امر، مظلومیت و محرومیت مطبوعات محلی را یادآور شده ایم. امروز هم با تکیه بر مطالبات قانونی نشریات استان‌ها در این نشست حضور یافته ایم.

وی افزود: آقای وزیر امروز در اینجا حضور یافته ایم تا از نزدیک به شما بگوئیم که لطفاً صدای مطبوعات محلی را بشنوید.

ابراهیمی ادامه داد: شاید موانعی باعث شده تا فریاد ما و مطالبات قانونی مطبوعات محلی به گوش شما نرسیده باشد. شاید هنوز همان نگاه حاکم باشد که روزنامه های سراسری شهروند درجه اول و مطبوعات محلی شهروند درجه دوم تلقی شوند. شاید دست‌هایی در کار باشد تا هزاران نشریه محلی را از سفره فرهنگی دولت کنار بزنند و رفته رفته زمینگیر شوند. آقای وزیر این نشریات در استان‌ها با دست خالی ید بیضا نشان می‌دهند. چرا که آب باریکه ای به نام یارانه مطبوعات گاهی با تأخیر و گاهی در پیچ و خم بروکراسی اداری حذف می‌شود.

بهبود معیشت و رونق کسب و کار؛ مهمترین انتظار ایلامی ها از دوران پسا تحریم

به گزارش ایلام بیدار، سرانجام پس از ۹۰ روز از توافق وین، روز اجرای برجام فرا رسید و در ۲۶ مهرماه ۱۳۹۴ محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی با صدور بیانیه ای مشترک «روز پذیرش» برجام (Adoption Day) را اعلام کردند.

اجرای برجام آغاز شده است و از امروز به بعد «عیار» اظهارات حامیان و منتقدان برجام برای افکار عمومی آشکار تر خواهد شد اما اتفاقاتی که در دو سال گذشته در عرصه سیاسی کشور حول محور مذاکرات هسته ای بوجود آمد، تنها صحنه آرایی منتقدان و حامیان برجام نبود، بلکه تقابل آشکار و صریح دو گفتمان در عرصه سیاسی ایران بود. نخست گروهی که خوش بینانه تصور کرده و می کنند که با اجرای برجام مشکلات کشور حل خواهد شد و برای مدیریت کشور راهی جز رسیدن به یک توافق ولو بد، با آمریکا وجود نداشت و گروه دوم نیز واقع بینانه به به مساله نگاه کرده و معتقد بوده و هستند که برجام و اجرای آن نه تنها دردی از کشور دوا نخواهد کرد بلکه سرآغاز مشکلات جدید خواهد بود، مشکلاتی که در عرصه هسته ای محدود نشده و دامن کشور را در عرصه های امنیتی- نظامی و حتی اقتصادی خواهد گرفت.

از این رو طبیعی است که چنین صف بندی آشکاری در برابر برجام، فراتر از جناح بندی های معمول و مصطلح سیاسی تحت عنوان اصولگرا- اصلاح طلب، چپ- راست، معتدل- تندرو و ... بوده و باید از این به بعد از برجام به عنوان یک «معیار» برای دسته بندی افراد، چهره ها و احزاب سیاسی استفاده کرد، بدین معنا که فارغ از اینکه چه کسی در چه انتخاباتی به چه کسی رای داده، اگر به هر دلیلی از برجام حمایت کرده و آن را به سود کشور می دانند در یک جبهه و افرادی هم که خطر برجام را متوجه شده و در این مدت نسبت به آن موضع گیری کرده اند در یک جبهه دیگر قرار می گیرند.

در کنار سیاسیون مردم نیز نگاه ویژه ای به توافق هسته ای دارند و اکنون با روند آغاز توافق،انظتارات بسیاری از دولت در پسا تحریم دارند.

اوضاع مدیریت شهرستان راضی کننده نیست

به گزارش پایگاه خبری جویزر ، جلسه ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ایوان صبح امروز (دوشنبه) برگزار گردید.

 

در این جلسه حجت الاسلام لروند امام جمعه شهرستان اظهار کرد : هدف اصلی قیام امام حسین (ع) اصلاح امت پیامبر (ص) و امربه معروف و نهی از منکر بود ، یکی از برنامه های ستاد احیاء اقامه نماز و خصوصا نماز ظهر عاشوراست ، همه مراجع و مقام معظم رهبری مهر تایید عزاداری ها را برگزاری نماز ظهر عاشورا می دانند.

 

وی افزود : در حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر بنا به توصیه رهبری فقط لسانی است و قوه قضائیه موظف است از آمران به معروف حمایت کند.

 

حجت الاسلام لروند گفت : ما نیاز داریم عزاداری های سنتی را ترویج دهیم و از طریق تشویق مسئولین هیئات به این امر می توانیم عزاداری های سنتی را گسترش دهیم ، طبلهای بزرگ و بوق در تضاد با نفس عزاداری است هیئت باید به سمت سینه زنی برود و انتظار داریم مردم و مسئولین هیئتها همراهی کنند.

 

امام جمعه شهرستان در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد : اوضاع مدیریت شهر راضی کننده نیست ، متاسفانه اوضاع کاملا سیاسی است و به فرمان مقام معظم رهبری مینی بر همدلی و همزبانی بدرستی عملی نشده است ، در هر شهر در مسائل فرهنگی امام جمعه محور است  و برنامه ها تحت نظر ایشان باید اجرا شود ، انتظار داریم دستگاهها و نهادهای شهرستان همراهی کنند و شعار همدلی و همزبانی را تحقق بخشند.

مسئولان قهرمانان ایلامی را یاری کنند

به گزارش ایلام بیدار، خدمت به قهرمانان ایلامی که در سطح ملی، جهانی و بین‌المللی می‌درخشند در حقیقت خدمت به ورزش کشور است، پس هر چقدر که در ورزش ایلام به ویژه بر روی قهرمانان آن سرمایه‌گذاری کنیم خروجی‌ آن افتخارآفرینی برای کشور و فتح قلل مختلف ورزشی در عرصه‌های گوناگون خواهد شد.

اگر چه نبود امکانات رفاهی زندگی سبب بی‌انگیزگی قهرمانان شایسته ایلامی از ادامه فعالیتشان نشده، اما ضرورت دارد مسئولان استان قهرمانان ایلامی را در این خصوص یاری دهند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار