معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از کاهش ۱۲ درصدی خاموشی‌های استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ 28 January 2024
 

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم همایون رحیمی اظهار کرد: امسال خاموشی‌های استان 12 درصد کاهش یافته که از جمله عوامل آن می‌توان به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شامل تعمیرات بموقع و هدفمند (PM)، استفاده از تکنولوژی های جدید جهت مدیریت واحدهای عملیات و اتفاقات ( استفاده از CAR PC)، استفاده از GIS، راه‌اندازی پروژه‌های مدیریت دارایی فیزیکی (Asset Management)، راه اندازی سیستم اتوماسیون و اسکادا اشاره داشت.

وی به افزایش رضایتمندی مشترکین در خصوص روشنایی معابر بلواری و کوچه‌ها اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح‌های جهادی رفع خاموشی معابر و تعویض حدود 20 هزار لامپ در رنج‌های مختلف شهری و روستایی این رضایتمندی به سرانجام رسید که هم اکنون در وضعیت قابل قبولی است.

رحیمی در مورد بحث‌های مربوط به ایمنی و موارد مرتبط با آن گفت: با آموزش‌های جدید و بروز و تهیه تجهیزات مدرن خوشبختانه در این زمینه نیز کارنامه بسیاری خوبی دارا است به طوری که در 20 ماه اخیر هیچگونه حادثه منجر به فوت و نقص عضو رخ نداده است. 

وی در زمینه مباحث مرتبط با بازار برق و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز افزود: تاکنون حدود 1.5 مگاوات تزریق مستقیم برق خورشیدی به شبکه سراسری را به صورت آنی و لحظه‌ای در اختیار داریم که مقرر شده تا حدود 5000 نیروگاه پنج کیلوواتی از طریق سازمان‌های بسیج و سازندگی، کمیته امداد، استانداری و غیره در آینده بسیار نزدیک به شبکه اتصال یابند. 

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: چندین نیروگاه چند مگاواتی در سطح استان در حال راه اندازی است که از مهمترین آنها می توان به نیروگاه خورشیدی سمنگان شهرستان صحنه به ظرفیت 1.5 مگاوات اشاره کرد.

رحیمی افزود: معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه وظیفه نگهداشت، بهره‌برداری، تعمیرات و کنترل شبکه زیر بار را در سطح استان کرمانشاه به صورت دائم و 24 ساعته عهده‌دار است. 

وی افزود: این معاونت از امورها و دفاتر مختلفی برای نیل به هدف خود استفاده می‌کند که شامل امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق، دفتر نظارت بر بهره برداری، دفتر ایمنی و کنترل ضایعات، دفتر بازار برق، گروه مدیریت بحران و گروه نت می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار