مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین گفت: در ۱۵ نقطه استان پروژه اینترنت 5G نصب و راه‌اندازی شده و پس از مرحله تست پروژه رسماً افتتاح می‌شود که پنج نقطه در قزوین و چند نقطه دیگر هم در شهرهای بویین زهرا، الوند، مهرگان و تاکستان زیر بار قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 06 February 2024

به گزارش تابناک قزوین، محمدرضا نصرآبادی در نشست خبری با خبرنگاران استان قزوین که عصر امروز در سالن جلسات شرکت مخابرات استان برگزار شد، با اشاره به جمعیت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان و بهره‌مندی حدود ۴۱۸ هزار خانوار از تلفن ثابت و وجود ۳۶۰ مرکز شهری و روستایی سرویس دهنده تلفن ثابت به مردم اظهار کرد: حدود ۹۳ هزار مشترک در استان قزوین هستند که از پهنه اینترنت استفاده می‌کنند و در بیش از ۱۲۰ روستا سرویس اینترنتی ADSL استفاده می‌کنند و در راستای عدالت ارتباطی در شهر‌ها و روستا‌های استان به مردم ارائه می‌شود که بیش از ۱۰ سال است ارائه و کیفیت آن بهتر شده و به ۱۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

وی افزود: پس از توسعه تکنولوژی پرسرعت‌ترین اینترنت VDSL روی کار آمد که ۱۴۰۰ مشترک داریم و پهنای باند تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه به آنان ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین با اشاره به ارائه فیبر نوری به حوزه تجاری و اداری و انجام این عملیات در درب منازل به صورت رایگان ادامه داد: بزرگترین پروژه مخابراتی در پنج سال گذشته به نام «نجما» در استان کلید خورد که سال گذشته در زمینه اجرای فیبر نوری در کشور پایلوت شدیم و تعهد داریم نخست در شهر‌ها که در حال اجراست، انجام دهیم و سپس در روستا‌ها هم اجرایی کنیم.

نصرآبادی اضافه کرد: در حال حاضر در روستا‌ها اجرای شبکه‌های ۳G و ۴G در برنامه کاری قرار دارد تا پهنای باند آینده را به دست مردم برسانیم.

این مسوول، بستر امن و باکیفیت را از کاربری‌های فیبر نوری ذکر و خاطرنشان کرد: در شهرک‌های صنعتی، سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و قوه قضاییه به سمت اجرای فیبر نوری حرکت کرده‌ایم که از پروژه‌های بسیار موفق است و اتصال تمام ادارات و قوه قضاییه در حال تکمیل و نهایی شدن است. برای اجرای فیبر نوری با بانک‌های سراسر استان، بخشداری‌ها و صنایع مختلف پیگیر انعقاد تفاهمنامه هستیم.

این مسوول تصریح کرد: پیش از ساخت شهرک صنعتی در استان قزوین، زیرساخت‌های مختلفی همچون آب و برق و گاز لحاظ می‌شود که باید زیرساخت‌های ارتباطی را به سایر زیرساخت‌های دیگر افزود و مهمترین ارکان توسعه صنعت هم محسوب می‌شود.

مدیرعامل مخابرات استان قزوین افزود: یک میلیون و ۸۰۰ هزار تلفن همراه در استان قزوین مشغول به کار هستند که از بستر‌های مهم ارتباطی در لایه دیتا و ویس است.

نصرآبادی ادامه داد: در سرویس‌های مختلف، بستر افزایش سرعت اینترنت ایجاد شده و پروژه توسط دولت طراحی و توسط مخابرات اجرا می‌شود که روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ۴G برسانیم تا حداقل اینترنت پرسرعت داشته باشند که در بیش از ۱۲۰ روستا مسوولیت انجام این مهم را داریم.

وی یکی از خواسته‌های مردم را شبکه ۵G دانست و اذعان کرد: در ۱۵ نقطه استان پروژه ۵G نصب و راه‌اندازی شده و پس از مرحله تست پروژه رسماً افتتاح می‌شود که پنج نقطه در قزوین و چند نقطه دیگر هم در شهر‌های بویین زهرا، الوند، مهرگان و تاکستان زیر بار قرار دارد.

این مسوول افزود: بیشترین کاربرد پروژه ۵G برای کسب و کار‌های کلان، اتصال نقاط و موضوعات مختلف، جراحی از راه دور و ... می‌شود و استفاده این سرویس برای هر شهروندی لزومی ندارد.

مدیرعامل مخابرات استان قزوین بیان کرد: توسعه بستر‌های ارائه دهنده سرویس در تلفن همراه افزایش چشمگیری یافته که شامل حوزه سرویس‌های توسعه اینترنتی، نشان، مپ، کسب و کار، سلامت، بانکداری می‌شود و بستر آماده است.

نصرآبادی در پایان گفت: در حوزه تلفن همراه بیش از ۶۵۷ سایت در سراسر استان قزوین داریم که تیم بهینه‌سازی و نصب و ایجاد سایت فعال هستند. این در حالی است که دستگاه‌های اجرایی و مردم باید برای نصب آنتن‌های BTS (ایستگاه گیرنده و فرستنده پایه) همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند و طبق آخرین اندازه‌گیری سازمان انرژی اتمی، تشعشع آنتن‌های BTS کمتر از تشعشع وای فای است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار