رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تهیه و توزیع 30 هزار تن انواع بذور اصلاح شده گندم برای کشت پاییزه کشاورزان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 20 October 2015
 به گزارش ایرنا، عدیل سروی افزود: کشت پاییزه امسال با افزایش میزان نزولات آسمانی در اراضی دیم با موفقیت شروع شده و پیش بینی می شود 280 هزار هکتار از اراضی دیم و 80 هزار هکتار از اراضی آبی زیر کشت محصول استراتژیک گندم قرار بگیرد.
وی از کشاورزانی که می خواهند از بذور خود مصرفی استفاده کنند خواست بذور مصرفی خود را در مراکز خدمات جهاد کشاورزی محل زندگی خود بوجاری و ضدعفونی کرده و اقدام به کاشت کنند.
سروی گفت: کشاورزان گندم کار همچنین باید محصول خود را قبل از کاشت بیمه کنند زیرا تعهدات پرداخت خسارت توسط بیمه های عامل امسال سه برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به نفع کشاورزان است که بموقع اقدام به بیمه محصولات زراعی خود کنند.
وی اظهار کرد: نیاز است کشاورزان با دستگاه های بذر کار اقدام به کشت کرده و از کشت سنتی و غیر اصولی پرهیز کنند ، بکار بستن اصول کشاورزی حفاظتی و کم خاک ورزی بر اساس توصیه های فنی کارشناسان در افزایش تولید بسیار موثر است.
به گفته سروی ، شبکه های مراقبت کشت پاییزه در استان فعال است و کارشناسان به طور مرتب در مزارع حضور دارند و کشاورزان می توانند آخرین توصیه های فنی و کارشناسی را در زمینه اصول صحیح آماده سازی بستر بذر فرا بگیرند.
وی همچنین خواستار توجه کشاورزان استان به مساله تغذیه گیاهی و استفاده از انواع کودهای شیمیایی بر اساس توصیه کارشناسان و آزمایش های خاک شناسی شد.
سروی افزود: در سال زراعی گذشته 730 هزار تن محصول گندم در استان برداشت شد که از این میزان 550 هزار تن توسط مراکز خرید از کشاورزان خریداری شد.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار