معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بر لزوم متمرکزسازی بازار‌های کرمانشاه تاکید کرد و گفت : راه‌اندازی بازار‌های متمرکز از جمله بازار مبلمان، بازار لوازم خانگی، بازار فرش و ... به تقویت هر چه بیشتر قطبیت کرمانشاه در غرب کشور کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ 14 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان عبدالوحید محمدی در نشست امروز (۲۴ بهمن) استاندار کرمانشاه با اتحادیه‌ها و اصناف استان، با بیان اینکه اصناف و بازاریان همواره پای کار انقلاب بوده‌اند، گفت : اصناف در تمام برهه‌های حساس انقلاب و در تمام مشکلات و بحران‌ها پای کار نظام و انقلاب و کشورشان بوده‌اند و با وجود اینکه در بحران‌هایی مانند کرونا متحمل خسارت‌های بسیاری شدند، اما دست از این حمایت برنداشتند.

وی به نقش اصناف در اقتصاد شهری اشاره و تصریح کرد: اصناف نقش بسزایی در اشتغال و رونق اقتصادی دارند و سهم عظیم و بار اصلی اشتغال بر دوش این قشر از جامعه قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی و رونق هرچه بیشتر کسب و کار اصناف استان، گفت: یکی از راهکار‌های اساسی در این زمینه متمرکزسازی بازار‌ها است که اقداماتی در این زمینه در استان صورت گرفته است.

وی افزود: در گذشته ما بازار‌های متمرکز بسیاری از جمله بازار مسگرها، بازار آهن فروش‌ها و بازار طلافروشان را داشتیم و نیاز است که باز به همین سمت حرکت کنیم.

محمدی تصریح کرد: کرمانشاه نیاز دارد که بازار‌های متمرکزی در حوزه‌های مبلمان، پوشاک، لوازم خانگی و سایر لوازم و ملزومات داشته باشد و قطعاً با این متمرکز سازی شاهد فروش هرچه بیشتر محصولات و رونق کسب و کار صنوف خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی شهرک‌های صنفی هم راهکار دیگری برای رونق هرچه بیشتر بازار صنوف است که در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اقدام دیگری که در جهت رونق کسب و کار صنوف باید صورت گیرد، بازارسازی برای محصولات شاخص استان است. به طور مثال ما نیاز داریم که بازار تخمه و آجیل در شهرستان سنقر کلیایی داشته باشیم و یا بازار مخصوص گلیم در شهرستان هرسین راه اندازی کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: این متمرکز سازی بازار‌ها و از طرفی بازارسازی برای محصولات شاخص استان موجب خواهد شد که کرمانشاه بیش از پیش موقعیت خود را به عنوان قطب غرب کشور تقویت کند.

وی افزود: با این اقدامات بسیاری از استان‌های غرب کشور و حتی مردم کشور عراق برای خرید محصولات مورد نیاز خودشان به بازار‌های متمرکز و بزرگ کرمانشاه مراجعه می‌کنند.

محمدی از پیگیری راه‌اندازی ستاد تسهیل اصناف استان خبر دارد و افزود: پیگیریم در این ستاد مشکلات اصناف را در حوزه اختیارات استان حل و فصل کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات صنوف واحد‌های بدون مجوز است که قرار است این معضل در دستورکار قرار گرفته تا از این طریق هم به صنوف کمک شده و هم اتحادیه‌ها با اهدای مجوز‌های جدید به این واحد‌ها تقویت شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مشارکت هرچه بیشتر در انتخابات قدرت چانه زنی ایران را افزایش داده و در رفع تحریم‌ها بسیار موثر است و همین امر رونق اقتصادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

محمدی با اشاره به برنامه استان برای راه‌اندازی جشن در روز انتخابات گفت: در همین راستا اصناف هم با هماهنگی فرمانداران پای کار بوده تا بتوانند در این جشن باشکوه حضور داشته باشند

وی افزود: در کرمانشاه هم اصناف حضور پررنگی در محل بلوار طاق بستان خواهند داشت تا در رقم زدن جشن انتخابات سهمی داشته باشند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار