نشست آموزشی شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز ویژه مادران با تدریس حجت الاسلام والمسلمین دانیاری امام جمعه شهرستان بدره در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ 20 February 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام دانیاری اظهار داشت : نماز یکی از مهم ترین واجبات الهی و به تعبیر بهتر، ستون دین و یکی از رکن های مهم اسلام می باشد همه انبیاء تلاش کردند که انسان‌ها را با این مهم آشنا کنند، خانواده به عنوان مهم ترین مکان رشد فرزندان، مهم ترین نقش را در سعادت و یا شقاوت اولاد دارد.

وی بیان کرد :مساله نوع دعوت نیازمند انتخاب روش مناسب و دانستن اصول است تا تاثیر معکوس نداشته باشد. خیلی اوقات شیوه دعوت ما باعث دوری بیشتر فرزندان از نماز می‌شود.

امام جمعه شهرستان بدره ادامه داد :  در آیات شریف سوره لقمان شیوه تربیتی قرآن کریم بر اساس آموزه های دینی و انبیاء بیان شده است.نکته اول در دعوت فرزندان به نماز اصل وقت گذاری است. پدر و مادر باید حتماً و زمانی از روز را به فرزندان خود و گفت وگوی با آنها اختصاص دهند. نکته دیگر اصل موعظه است. در استفاده از این اصل باید خیرخواهی و در مقابل دیگران نبودن و نیز استفاده از محبت فراموش نشود. گفت وگوی چهره به چهره در میان اعضای خانواده و وقت گذاشتن کافی و به اندازه بر آنها از نکات مهم دیگر است.آیات این سوره به ما می آموزد که در تربیت دینی فرزندان اولویت ها باید لحاظ شوند.مطلب مهم دیگر اینکه نمی شود بدون آشنایی نوجوانان با عقاید ناب خصوصاً توحید و معاد و تحکیم آنها، پایبندی به نمازی که هدف تربیت عبادی است تحقق یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار