بی‌توجهی قیمت‌ها به دستور مسئولان البرز!
بخش مهمی از این افزایش قیمت‌ها مربوط به بی‌برنامه‌ بودن مسئولان البرزی در برگزاری نمایشگاه بهاره است. زمانی که اعلام شد البرز امسال نمایشگاه بهاره ندارد، ناگهان قیمت‌ها به طور لجام گسیخته‌ای افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸ 08 March 2015
به گزارش تابناک – البرز:‌ طی روزهای اخیر و با آغاز موج نخست خریدهای نوروزی در استان البرز، شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.
بیشترین رشد قیمتی مربوط به کالاهای اساسی به ویژه مواد غذایی است. گرانی انواع برنج، گوشت سفید و قرمز، میوه، شیر و لبنیات، خشکبار و حتی پوشاک مردم را رنج می‌دهد.
این در حالی است که مسئولان البرزی در یک ماه گذشته بارها وعده‌هایی مبنی بر کاهش قیمت‌ها و کنترل بازار به مردم داده‌اند.
از جمله آنکه سید حمید طهایی استاندار البر بعد از اعتراضات مردم نسبت به گرانی میوه گفت: این روزها شاهد آن هستیم که روند قیمت میوه در بازار چند نرخی است و نظارت‌ها  بر روند توزیع و عرضه محصولات باید بیشتر شود.
وی تصریح کرد: افزایش قیمت میوه و چند نرخی بودن آن مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده و موجب افزایش نارضایتی عمومی خواهد شد.
همچنین محمد تقی ایرانی فرماندار کرج نیز گفته است، مردم شهرستان کرج هیچ دغدغه‌ای برای تامین کالاهای ضروری و مورد نیاز خود نداشته و در آستانه نوروز می‌توانند محصولاتی که نیاز دارند را در بازار تهیه کنند. 
معاون استاندار البرز افزود: از سوی دیگر با تلاش نهادهای نظارتی و بازرسی، تیم‌های ثابت و سیار نظارتی به طور کامل آماده و سازماندهی شده و از اواسط اسفند ماه بازرسی‌های سرزده و ضربتی خود را از واحدهای صنفی کرج آغاز می‌کنند. 
ایرانی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، با کوچک‌ترین تخلفی از سوی واحدهای صنفی به ویژه گران‌فروشی و کم‌فروشی برخورد جدی و قاطع قانونی صورت می‌گیرد.
خبرهای رسیده حاکی از آن است که مسئولان استان البرز تلاش دارند تا با صدور دستورالعمل‌هایی، از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند، اما به نظر می‌رسد که قیمت‌ها توجهی به دستور مدیران ندارند.
حتی برخورد با متخلفان و گران‌فروشان نیز نتوانسته تاثیر کاملی در این حوزه داشته باشد.
مدیر بازرسی ونظارت اصناف البرز چند روز قبل از آغاز طرح نظارت ویژه نوروزی بر بازار این استان خبر داده و گفته بود: در اجرای این طرح بیش از100 بازرس و ناظر افتخاری در کنار بازرسان سازمان صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی استان همکاری دارند.
رمضان رستمی با اشاره به اینکه طرح ویژه نظارت بر بازار نوروزی تا 25 فروردین سال آینده ادامه دارد، اظهار کرد: در اجرای این طرح بر مراکز عرضه کالاهای ضروری از قبیل پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، مواد پروتئینی و خدمات حمل ونقل مسافربری نظارت ویژه می شود.
رستمی ، گران فروشی، کم فروشی و احتکار را عمده تخلفات اصناف عنوان کرد و گفت: اکنون تمام کالاهای مورد نیاز مردم به اندازه کافی در بازار استان وجود دارد و مردم نباید نگران باشند.
وی ادامه داد: بازرسی و نظارت اصناف استان البرز در حوزه کاری اجازه کوچکترین سوء بهره برداری را به متخلفان نداده و برای رعایت حقوق مصرف کنندگان، در صورت مواجهه با تخلفات صنفی، برخورد قاطع و بدون اغماض صورت می پذیرد تا هیچگونه حریم امنی برای سوء استفاده متخلفان وجود نداشته باشد.
با وجود تمام این اقدامات طی روزهای اخیر قیمت شیر در استان البرز بین 3000 هزار تا 5000 ریال افزایش یافته است.
افزایش قیمت انواع برنج در هر کیلوگر نیز حدود 8000 ریال رشد داشته و این در حالی است که قیمت هر کیلو مرغ به بیش از 85000 ریال در برخی از محلات رسیده است.
بر این اساس باید گفت که مردم البرز امسال نوروز گران‌تری را تجربه خواهند کرد.
بخش مهمی از این افزایش قیمت‌ها مربوط به بی‌برنامه‌ بودن مسئولان البرزی در برگزاری نمایشگاه بهاره است. زمانی که اظهارات متناقضی درباره برگزاری این نمایشگاه مطرح و حتی اعلام شد که البرز امسال نمایشگاه بهاره ندارد، ناگهان قیمت‌ها به طور لجام گسیخته‌ای افزایش یافت.
روز گذشته که نمایشگاه بهاره البرز و پس از مدت‌ها اختلاف نظر دایر شد،‌ نتوانست رشد قیمت‌ها را کنترل کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار