مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه مطرح کرد؛
مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به خدمات فرابورس گفت: شرکت‌های زیان ده هم امکان حضور در فرابورس را دارند.
کد خبر: ۱۱۵۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ 27 February 2024

محمد بهمن در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: بازار سرمایه و بورس در کشور از دهه ۴٠ شمسی شروع به کار کرد و با گذشت زمان، سازمان بورس تالارهای منطقه‌ای را شکل داد.

وی افزود: تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در آبان ماه ١٣٨۴ تاسیس شد و با یک کارگزاری کار خود را آغاز کرد و در آن مقطع هدف ارتقاء سهام داری در استان بود که با اقدامات انجام شده این وظایف گسترده تر شد.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه تصریح کرد: با این اقدامات تالار منطقه‌ای کرمانشاه به تالار منطقه‌ای غرب کشور تبدیل شد و اکنون معین چهار استان دیگر است.

وی در خصوص فعالیت سازمان فرابورس خاطرنشان کرد: یک سازمان بورس وجود دارد که قانونگذار و ناظر بر اجرای قوانین است و چند بازوی اجرایی دارد لذا بورس و فرابورس هر کدام به عنوان یک بازوی اجرایی فعالیت می‌کنند این‌ها وظیفه معاملات اوراق بهادار را دارند.

بهمن ادامه داد: بورس کالا را داریم که در آنجا کالا عرضه می‌شود و بورس انرژی و سایر شرکت‌های همکار، اما تفاوت بورس و فرابورس در این است که شرکت‌هایی که وارد بازار بورس می‌شوند معمولا شرکت‌هایی هستند که در سه سال گذشته فعالیت و سوددهی خوبی داشتند.

این مقام مسئول بیان کرد: شرکت‌هایی که وارد فرابورس می‌شوند به لحاظ اندازه (سرمایه) شرکت‌های کوچکتری هستند و در بعضی مواقع حتی شرکت‌های زیان ده هم می‌توانند وارد فرا بورس شوند.

وی افزود: با توجه به پتانسیل بالای استان کرمانشاه در غرب کشور، تعداد تالارهای اختصاصی و شعب فعال در استان‌های کردستان و ایلام به ترتیب به ۲۳ و ۹ شرکت کارگزاری می‌رسند که تحت نظارت بورس منطقه‌ای کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار