مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: : ۱۰۰ درصد تعهد این اداره کل در خصوص انجام کشت قراردادی انجام شد و سهم مشارکت تعاون روستایی در سطح زیر کشت قراردادی استان معادل ۷۵ درصد است.
کد خبر: ۱۱۵۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 27 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛شکری در نشست خبری با جمعی از رسانه های استان اظهار کرد :  تعهد سازمان جهاد کشاروزی و ادارات زیرمجموعه این سازمان برای کشت قراردادی ۲۰۴ هزار هکتار و از این میزان سهم اداره کل تعاون روستایی ۳۰ هزار و ۵۰۰ هکتار است که تعهد تعاون روستایی به طور کامل محقق شد.

وی افزود: امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن خرید گندم، پنج هزار و ۹۶۴ تن خرید کلزا، ۲۲ هزار تن خرید توافقی محصولاتی مانند ذرت و سبوس توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی خریداری شد.

شکری بیان کرد: برای ایجاد طرح از مزرعه تا سفره با ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات روستایی در ۲ نقطه شهر ایلام در دست اقدام است که با ایجاد این بازارچه‌ها انواع محصولات تولید روستائیان با حذف واسطه ها و توسط تشکل‌ها و تعاونی‌های روستایی با قیمت مناسب به مصرف‌کنندگان عرضه می شود.

وی تاکید کرد: ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات روستایی مستلزم همکاری شهرداری و فرمانداری‌های نقاط مختلف استان است که عرضه فراروده‌های روستایی در تنظیم قیمت بازار و نیز کسب درآمد برای روستائیان نقش دارد.

شکری تامین و توزیع کودها و سموم شیمیایی به مقدار ۲۶ هزار و ۷۶۰ تن، ایجاد پنج مورد روستابازار در سطح استان، تولید و عرضه انواع بذور اصلاح شده به مقدار ۱۳ هزار تن، ایجاد ۲ مورد داروخانه تخصصی گیاه پزشکی و ایجاد پنج مورد کارخانه تولید خوراک دام در قالب صنایع تبدیلی و تکمیلی را از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری برشمرد.

وی افزود: امسال بنا بر تصمیم کمیته راهبری تامین میوه شب عید، برای عید سال ۱۴۰۳ مقدار ۳۷۵ تن میوه سیب و پرتقال توسط تعاونی‌های روستایی استان از باغداران شمال کشور مستقیم و با حذف واسطه‌ها خریداری شده است.

وی افزود: قبل از آغاز توزیع میوه‌های عید نوروز، قیمت عرضه این میوه‌ها در بازار ارزیابی و این ارقام با ۱۵ درصد کاهش قیمت نسبت به بازار عرضه می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار