معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان گفت: پیگیر کتابخانه مرکزی در استان زنجان هستیم و برای ساخت کتابخانه مرکزی از راهکار‌های مختلف استفاده می‌کنیم تا این پروژه تکمیل شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴ 05 March 2024

به گزارش تابناک زنجان، ابوالفضل رفیعی امروز (سه‌شنبه، ۱۵ اسفند ماه) با حضور در کتابخانه هدهد سفید زنجان، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کتابخانه نگین برنامه‌های زیرساختی در حوزه فرهنگی است، در نقشه مهندسی فرهنگی استان، کتابخانه را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها ریل‌گذاری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های استان زنجان به یک مرکز فرهنگی در محله‌ها تبدیل شده‌اند، گفت: ما در کنار فرهنگ هستیم، چون فرهنگ، یکی از دغدغه‌های اصلی است.

او ادامه داد: در ایجاد مناطق مسکونی باید محل‌هایی با زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی طراحی و ایجاد شود. جنبه‌های فرهنگی و کمک به تقویت سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید در طراحی‌ها دیده شود.

در ادامه جلسه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به افتتاح کتابخانه علامه شیخ عبدالکریم زنجانی در منطقه اسلام‌آباد، گفت: این کتابخانه ۱۲۰۰ نفر عضو دارد، افتتاح آن بهترین هدیه برای منطقه اسلام‌آباد بود و با افتتاح این کتابخانه مردم به راحتی می‌توانند از فعالیت‌های فرهنگی استفاده کنند. بعد از تاسیس کتابخانه در منطقه اسلام‌آباد در پارک کنار کتابخانه تغییرات مثبتی رخ داد.

محمد رضاخانی ادامه داد: در دو سال اخیر، از راه‌های مختلف همراه با استاندار پیگیر پروژه کتابخانه مرکزی هستیم. امیدواریم با مصوبه جدید دولت برای تکمیل کتابخانه‌های مرکزی، کتابخانه مرکزی زنجان نیز تکمیل شود.

وی با بیان اینکه رویکرد کتابخانه‌ها تغییر کرده است و کتابخانه‌ها به پایگاه‌های اجتماعی فعال تبدیل شده‌اند، اظهار کرد: باید به دنبال واقعیت‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی باشیم، کتابخانه در توسعه فردی افراد موثر است.

او با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده از طریق کتابخانه‌های سیار، گفت: در شهر زنجان، در محله‌ها و روستا‌هایی که کتابخانه ثابت وجود ندارد کتابخانه سیار حضور می‌یابد. اکنون پنچ کتابخانه سیار در حال فعالیت در استان هستند و درصدد افزایش تعداد کتابخانه‌های سیار هستیم تا به مناطق بیشتری خدمات‌رسانی کنیم.

رضاخانی با بیان اینکه با توافق شهرداری در مناطقی که کتابخانه سیار حضور می‌یابد، ایستگاه‌های کتاب نصب خواهد شد، افزود: نیم درصد درآمد شهرداری‌ها حق قانونی کتابخانه‌هاست.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار