شهردار زنجان گفت: طی دو سال گذشته حدود فضای ۴۰ درصدی به فضای سبز زنجان افزوده شده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵ 05 March 2024

به گزارش تابناک زنجان، علی‌رضا فیروزفر امروز (سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه) در مراسمی به مناسبت هفته منابع طبیعی، ضمن تبریک این ایام، اظهار کرد: افزایش فضای سبز و حفظ منابع طبیعی یکی از ارکان توسعه پایدار است و به این مسئله توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته اقداماتی در حوزه پشتیبانی از توسعه پایدار و گسترش فضای سبز انجام شده است، ادامه داد: زنجان مشکلات عمده‌ای در خصوص آبیاری فضای سبز داشت و ۹۰ درصد آبیاری به صورت دستی بود.

فیروزفر افزود: سال گذشته پروژه مکانیزاسیون آبیاری انجام شد و اکنون با پیشرفت قابل توجهی رو به رو است؛ از این رو پیش‌بینی می‌شود به زودی صد در صد آبیاری به طور مکانیزاسیون انجام شود.

وی ادامه داد: مکانیزاسیون آبیاری صحیح موجب ذخیره انرژی و جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب شده است.

فیروزفر با تاکید بر اینکه فضای سبز زنجان افزایش یافته است، اذعان کرد: تا سال ۱۴۰۰، تعداد پارک‌های قابل استفاده ۳۶ مورد بود که امروز به ۶۰ پارک رسیده است که امسال ۱۵ پارک و سال گذشته ۹ پارک به بهره‌برداری رسید.

شهردار زنجان با بیان اینکه طی دوسال گذشته حدود فضای ۴۰ درصدی به فضای سبز زنجان افزوده شده، گفت: بزرگترین بوستان شمال غرب کشور نیز در زنجان با وسعت شش و نیم هکتار در حال احداث است. اکنون ساخت این بوستان پیشرفت ۷۰ درصدی دارد؛ این بوستان به تمام سنین خدمات‌دهی می‌کند و پیش‌بینی می‌شود در پایان تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.

فیروزفر با بیان اینکه سازمان سیما و منظر شهرداری کار‌های بزرگی انجام داده است، خاطرنشان کرد: از اقدامات انجام شده می‌توان به اصلاح الگوی کاشت در نهاده‌ها و نهال‌ها اشاره کرد؛ امروز به سمتی در حال حرکت هستیم که نهال‌های شناسایی شده و در صورتی که با اقلیم سازگار نباشند، حذف می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار