مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: یکی از علل شایع برق گرفتگی در روز‌های پایانی سال رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام نظافت منزل و لوازم برقی است.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 09 March 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: وحید قاضی پور افزود: خیس شدن پریز‌ها و اتصالات برقی و همچنین پاک کردن پریز‌های برق با دستمال‌های نمدار و خیس از مواردی است که می‌تواند به برق گرفتگی منجر شودکه برای جلوگیری از بروز حادثه، قطع فیوز زیر کنتور برق مهم‌ترین اقدامی است که هنگام نظافت وسایل برقی باید انجام شود.
وی تاکید کرد: شهروندان باید از وصل مجدد برق و اتصال وسایل برقی به پریز تا خشک شدن کامل کف و دیوار آشپزخانه خودداری نمایند.
مدیر دفتر ایمنی وکنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان به لزوم رعایت نکات ایمنی در هنگام شستشوی موکت ها، فرش‌ها در هنگام خانه تکانی اشاره کرد و بیان داشت: شهروندان باید در صورت امکان از آویزان کردن یا پهن نمودن اقلام و لوازم خود روی پشت بام‌ها خودداری نموده و چنانچه مجبور به استفاده از فضای پشت بام هستند، حتماً موکت، فرش و سایر موارد مشابه را به صورت مطمئن، محکم نموده تا با وزش باد از روی بام بر روی شبکه‌های توزیع برق سقوط نکند.
قاضی پور بر رعایت اصول ایمنی در هنگام استفاده از مواد شوینده شیمیایی هم تاکید کرد و گفت: استفاده نابجا و بدون آگاهی از نحوه کاربرد و استفاده مواد شوینده و پاک کننده شیمیایی می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را ایجاد کرده و به آسیب‌های شدید تنفسی و ریوی و حتی به حساسیت‌های پوستی نیز منجر شود که این امر توجه به موضوع مراقبت و پیشگیری از مسمومیت با شوینده‌ها را ضرورت می‌بخشد.
وی توصیه کرد: بهتر است شهروندان برای بلند کردن اجسام به هیچ وجه کمر خود را خم نکرده، بلکه ابتدا زانو‌ها را خم و سپس سعی نمایند که روی زانوی خم شده نشسته و شیء را بلند کنند.
مدیر دفتر ایمنی وکنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق فارس خاطرنشان کرد: در صورت استفاده از نردبان، آن را بر روی مکانی صاف قرار دهید که بهتر است از نردبان‌های دو طرفه استفاده شود و اگر دسترسی به چنین نردبانی نیست، از یک نفرکمکی خواسته شود تا آن را نگه دارد و همچنین به هیچ وجه سطح زیر نردبان لیز نباشد.
مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق فارس تاکید نمود: درصورت سقوط اشیاء (فرش، لباس و ...) بر روی شبکه برق، به علت وجود خطر برق گرفتگی بایستی بلافاصله موضوع از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ به مدیریت‌های برق اطلاع داده شود تا برای برداشتن اشیاء توسط پرسنل اداره برق اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار