استاندار کردستان با بیان اینکه ورزش‌های باستانی نماد هویت ملی و نیازمند ترویج است، گفت: کردستان با برخورداری از ظرفیت‌های ویژه برای ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، می‌تواند یکی از قطب‌های این ورزش در کشور باشد.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰ 09 March 2024

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی کوشا امروز شنبه ۱۹ اسفندماه در دیدار با رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی با بیان اینکه اخلاق رکن اصلی ورزش‌های پهلوانی است، اظهار کرد: استان کردستان از لحاظ این ورزش ملی از استعداد‌های درخشانی برخوردار است.

وی با اشاره به جایگاه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای درلابه‌لای دیگر برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف همانند همایش پیاده روی، افزود: این ورزش در استان همیشه اجرا شده و مزین دیگر برنامه‌ها است.

استاندار کردستان با اشاره به تاثیر ورزش زورخانه‌ای بر ابعاد مختلف جسمانی و روانی جوانان گفت: این ورزش با توجه به قابلیت‌هایی که همه ابعاد وجودی انسان را در برمی‌گیرد، جسم و روح را تقویت، کمک به دیگران، جوانمردی، غیرت و نوع‌دوستی را نیز در جامعه نهادینه می‌کند.

زارعی کوشا تصریح کرد: مفتخریم ورزش زورخانه‌ای کردستان حرفی برای گفتن در کشور دارد و جوانان توانمندی در این رشته فعالیت می‌کنند که نشان از ظرفیت بزرگ کردستان در این رشته ورزشی است.

وی با تاکید بر اینکه ورزش‌های باستانی نماد هویت ملی و نیازمند ترویج است، برای کمک به توسعه زیرساخت‌های این ورزش در استان قول مساعد داد و گفت: کردستان می‌تواند یکی از قطب‌های این ورزش ملی در کشور باشد و ما هم جهت ارتقای آن حمایت می‌کنیم و امیدوارم جوانان کردستانی همانند گذشته در این ورزش سرآمد و افتخار آفرین باشند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار