امام جمعه خرم‌دره گفت: خداوند این لیاقت را به ما داده که در ماه رمضان، ما را به مهمانی خود دعوت کند که این یک کرامت است.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 11 March 2024

به گزاش تابناک زنجان، حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی‌پور با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان، ماه مهمانی خداست و حضور در مهمانی آداب و رسومی دارد. نبی مکرم اسلام (س) در ماه شعبان و در خطبه شعبانیه، سفر در رمضان و پرواز در ملکوت را به انسان می‌آموزد.

وی با بیان اینکه طبق این خطبه، رمضان ماهی است که در آن به مهمانی خدا دعوت و از شایستگانِ کرامت الهی قرار داده شده‌ایم، بیان کرد: بنا به تعبیر پیامبر اکرم (ص) هر اندازه شکم انسان پر باشد، به زمین نزدیک می‌شود و یکی از دلایلی که انسان در ماه رمضان فرشته‌خو می‌شود، این است که نمی‌خورد و ملکوتی می‌شود، زیرا خوردن نشانه ملک و نخوردن نشانه ملکوت است.

امام جمعه خرم‌دره با توضیح اینکه حضرت محمد (ص) در خطبه شعبانیه می‌فرمایند،‌ای مردم! همانا ماه خدا همراه با برکت و رحمت و آمرزش به شما روی آورده است، افزود: همه‌چیز در ماه رمضان از نامش گرفته تا سبک و سیاقش الهی است.

وی با یادآوری اینکه رمضان اسمی از اسمای الهی است و نباید آن را به تنهایی بیان کرد، گفت: در این زمینه یکی از یاران امام محمد باقر (ع) نقل روایت می‌کند و می‌گوید، در محضر امام باقر (ع) بودیم، پس سخن از رمضان به میان آوردیم. امام علیه‌السلام فرمود، نگویید این است رمضان و نگویید رمضان رفت یا آمد، زیرا رمضان نامی از اسماء الله است پس بگویید ماه رمضان، پس ماه را اضافه کنید در تلفظ به اسم، که اسم، اسم‌الله است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در همه امور و حتی در روزه گرفتن نیز انسان را آزاد آفریده است، ولی این آزادی به معنی بی‌بند و باری نیست، تاکید کرد: ما لیاقت داشته و به مهمانی خدا دعوت شده‌ایم؛ بنابراین باید مراقب باشیم شیطان ما به بهانه‌های مختلف گول نزند و نباید این تفکر را داشته باشیم که روزه گرفتن ما چه فرقی به حال خدا دارد.

زاهدی‌پور با یادآوری اینکه این قبیل آزادی‌هایی که توسط غرب تبلیع می‌شود آزادی نیست، بلکه اوج ذلالت و گمراهی است، افزود: خداوند ما را آزاد آفریده است تا انسانی با کرامت و شریف باشیم.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار