کد خبر: ۱۱۵۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 13 March 2024

آجیل و خشکبار، از جمله خوراکی‌های مغذی و خوشمزه‌ای هستند که طرفداران زیادی دارند. آن‌ها را می‌توان به عنوان تنقلات مصرف کرد یا حتی در آشپزی نیز مورد استفاده قرار داد. آجیل و خشکبار به‌طور کلی انواع مختلفی دارند و هر کدام فواید سلامتی منحصربه‌فردی را به همراه می‌آورند.

از این رو اگر شما هم قصد خرید اینترنتی آجیل و خشکبار را دارید، بهتر است خریدتان را از جایی معتبر انجام دهید. همچنین توصیه می‌شود؛ پیش از نهایی کردن مراحل خرید، به خوبی با انواع آجیل، خشکبار و نکات مهم جهت خریدی بی‌نقص، آشنا شوید. در چنین شرایطی می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

راهنمای خرید اینترنتی آجیل و خشکبار

انواع مختلف آجیل

آجیل‌ها نیز مانند خشکبار، تنوع بسیار بالایی دارند و شما می‌توانید با توجه به ذائقه و سلیقه شخصی‌تان، آن‌ها را برای خود تهیه کنید. در ادامه این بخش دسته بندی انواع آجیل را برای‌تان بررسی کرده‌ایم تا آشنایی بیشتری حین خرید اینترنتی آجیل و خشکبار داشته باشید.

آجیل چهار مغز

آجیل چهار مغز معمولاً در مناسبت‌های خاص همچون شب یلدا خریداری می‌شود. در این آجیل از مغزهایی همچون فندق، بادام هندی، بادام و پسته استفاده شده است. شما می‌توانید این نوع آجیل را صورت خام نیز تهیه کنید و از مزایای بیشتری بهره بگیرید.

آجیل شور

برای تولید آجیل شور از مواد افزودنی همچون آب‌لیمو، زعفران، نمک، شکر و… استفاده می‌کنند. در بسته بندی آجیل شور، مغزهایی همچون پسته، بادام درختی، بادام هندی، فندق، تخمه کدو و تخمه ژاپنی وجود دارد. البته ناگفته نماند که می‌توانید به سلیقه خودتان، از سایر مغزها نیز در ترکیب مورد نظر استفاده کنید.

آجیل مشکل گشا

در فرهنگ ما ایرانی‌ها، آجیل مشکل گشا را برای برآورده شدن نیت و حاجات، نذر می‌کنند و به مهمان‌ها می‌دهند. این نوع آجیل شامل نخودچی، مغز فندق، کشمش، مغز پسته، توت خشک، مغز بادام و نقل می‌شود. البته گاهی اوقات آن را با خوراکی‌های دیگر همچون بادام زمینی، شکلات، گردو و خرما هم ترکیب می‌کنند.

آجیل شیرین

طرفداران آجیل‌های شیرین، اغلب کمتر از سایر آجیل‌ها است. اما در نظر داشته باشید که این نوع آجیل نیز سرشار از خواص بوده و طعم خوبی دارد. در آجیل شیرین توت خشک، مغز گردو، مغز فندق، کشمش، مغز پسته، بادام هندی و مغز بادام وجود دارد.

انواع مختلف خشکبار

خشکبار به میوه‌های خشك شده و مغز بعضی از میوه‌ها گفته می‌شود. این میوه‌های کم آب، سرشار از مواد مغذی هستند و راهی عالی برای لذت بردن از میوه‌های خارج از فصل، به‌شمار می‌روند. در ادامه این بخش، برای آشنایی بیشتر شما چند مورد از آن‌ها را نام برده‌ایم.

راهنمای خرید اینترنتی آجیل و خشکبار

سیب خشک

یکی از لذیذترین و محبوب‌ترین خشکبارها، سیب است. این نوع خشکبار طعم بی‌نظیری دارد و می‌تواند به جلوگیری از بروز سرطان، کمک کند. پس اگر تا به حال سیب خشک را امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را برای خود تهیه کنید تا از طعم فوق العاده‌ای که دارد، حیرت‌زده شوید.

برگه زردآلو

برگه زردآلو، جزو خشکبارهای پرطرفداری است که می‌توانید آن را به دو صورت ترش و شیرین، خریداری کنید. برگه‌های زردآلو ترش، اغلب به صورت طبیعی با قرار گرفتن در معرض آفتاب درست می‌شوند و کاملاً خشک ‌شده‌اند. در مقابل برگه‌های زردآلو شیرین، به غیر از آفتاب برای خشک کردن از گوگرد هم استفاده می‌کنند. رنگ برگه زردآلو شیرین، به این دلیل زردتر بوده و کامل خشک نشده است.

برگه کیوی

در بین انواع و اقسام خشکبار، برگه کیوی توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب نماید. این نوع خشکبار همان‌ طور که از نامش پیداست، از خشک کردن میوه کیوی تهیه می‌شود و طعم ترشی دارد. از برگه خشک‌ شده کیوی، می‌توانید به‌ عنوان یک میان وعده خوش‌مزه استفاده کنید.

توت خشک

توت خشک، نمونه‌ای دیگر از انواع خشکبار بوده که اکثر مردم به آن علاقه دارند. در صورتی‌ که شما یا اطرافیان‌تان دچار بیماری دیابت هستید و نمی‌توانید شیرینی‌جات مصرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم از توت خشک به‌ جای قند و شکر همراه چای، بهره بگیرید.

عناب

یکی دیگر از انواع خشکبار که هم می‌توان به‌ صورت خشک‌ شده و هم به‌ صورت تازه از آن استفاده کرد، عناب است. این محصول معمولا در مناطق گرمسیر تولید می‌شود و می‌توانید از آن به‌ صورت تنقلات استفاده کنید.

آلو خشک

آلو خشک را می‌توانید به‌ صورت میان وعده و تنقلات مصرف کنید. طعم آلو خشک، تقریبا ملس بوده و خیلی تفاوتی با آلو سیاه ندارد. از این نوع خشکبار، می‌توانید در غذاهای مختلف نیز استفاده کنید و طعم‌های تازه‌ای به وجود بیاورید.

کشمش

کشمش‌ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و بخش گسترده‌ای از خشکبار را از آن خود کرده‌اند. کشمش بی‌دانه، کشمش انگوری، کشمش دانه‌دار، کشمش آفتابی، کشمش تیزابی و مویز از جمله انواع کشمش‌هایی هستند که اکثر افراد آن‌ها را می‌پسندند.

مزایای مصرف آجیل و خشکبار

آجیل نیروگاهی از مواد مغذی و مفید، برای بدن است. آن‌ها سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. مصرف منظم آجیل می‌تواند به کاهش کلسترول، بهبود سلامت قلب و حتی به مدیریت وزن کمک کند. میوه‌های خشک یا خشکبار نیز منبع بسیار خوبی از ویتامین‌ها و فیبر هستند. این خوراکی‌های سالم به دلیل برخوردار بودن از خاصیت آنتی اکسیدان قوی، می‌توانند به مبارزه با التهاب و محافظت در برابر بیماری‌ها کمک کنند. با این حال، آن‌ها همچنین قند و کالری بالایی دارند، بنابراین نیاز است به اندازه مصرف کنید.

شرایط نگهداری آجیل و خشکبار

دقت داشته باشید آجیل و خشکبار باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند. برای افزایش ماندگاری، می‌توانید آن‌ها را در یخچال یا فریزر هم نگهداری کنید. همچنین خشکبار را بهتر است در جای خشک و خنک در ظروف در بسته نگهداری کرد.

نکات مهم برای خرید اینترنتی آجیل و خشکبار

هنگام خرید اینترنتی خشکبار و آجیل، نیاز است به برخی نکات مهم توجه داشته باشید تا بعدا از انتخابی که کرده‌اید، پشیمان نشوید. از این رو سعی کنید تازگی و کیفیت محصول را در اولویت انتخاب‌تان قرار دهید. از آن جایی که در خرید اینترنتی امکان مشاهده محصول از نزدیک وجود ندارد و نمی‌توان محصولات را دستچین کرد، بهتر است سراغ تولیدکنندگان معتبر و باسابقه بروید.

جهت سفارش بهترین محصول، سعی کنید به خوبی بررسی‌های لازم را در مورد قیمت، آجیل و خشکبار انجام دهید. همچنین برای اطمینان از بهداشتی بودن آن‌ها، توصیه می‌شود گزینه‌های بسته بندی شده را به جای فله انتخاب نمایید. عکس‌های محصولات را نیز با دقت مشاهده کنید و به دنبال خشکبار یا آجیل‌های کامل، ترک نخورده و بدون کپک باشید.

نتیجه‌گیری

اگر شما هم می‌خواهید خرید اینترنتی آجیل و خشکبار را با کیفیت عالی انجام دهید، بهتر است عجولانه تصمیم نگیرید و در انتخاب خود دقت کافی به خرج دهید. همچنین بهتر است قبل از خرید، به خوبی نیازها و بودجه خود را تعیین کنید و براساس آن‌ها، تصمیم‌گیری نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار