در آئین تودیع و معارفه مطرح شد
سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش معرفی و از زحمات مدیر کل سابق تجلیل شد .
کد خبر: ۱۱۵۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷ 13 March 2024

انتصاب


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با حضور محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، مسئولان محلی و جامعه بزرگ فرهنگیان استان، آقای محمد جمالی آرند به عنوان سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
معان آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در آئین تکریم و معارفه سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: راه پیشرفت و توسعه کشور از مسیر آموزش و پرورش و عرصه تعلیم و تربیت می‌گذرد.
محمدمهدی کاظمی، با تشریح مهمترین اقدامات دولت مردمی ایران قوی در حوزه تعلیم و تربیت افزود:اجرای سند تحول بنیادین بعد از گذشت ۱۰ سال از تصویب این طرح، اجرای طرح رتبه بندی معلمان بعد از ۱۲ سال ماندن بر روزی زمین با وجود تنگنا‌ها و مشکلات اقتصادی پیش روی کشور، ایجاد و ارتقا فضا‌های آموزشی و ورزشی در نقاط مختلف کشور و جذب نیروی انسانی متعهد، متخصص و در تراز انقلاب اسلامی از جمله این دستاورد‌ها است.
وی، از جذب حدود ۷۲ هزار معلم اعم از آموزگار ابتدایی، دبیر، هنرآموز، معلم تربیت بدنی، آموزگار استثنایی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت:علاوه بر این تعداد، از طریق دانشگاه فرهنگیان هم نیرو‌های زیادی جذب می‌شود.
کآطمی تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند با تکیه بر اصل مهارت آموزی را از سیاست‌های کاری آموزش و پرورش به منظور اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در سراسر کشور دانست و افزود:بیش از ۲۱۳ هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزان هنرستانی کشور اضافه شد.
وی همچنین توسعه و تقویت علوم‌پایه در کشور اجرای سند تحول بنیادین به طور کامل را از دیگر برنامه‌های اصلی و کاری وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت:مهم‌ترین عامل برای اجرای سند تحول بنیادین معلم قوی و توانمند است و این تحول باید از بطن و متن مدرسه شروع شود.

وعده استخدام ۷۲ هزار نفری وزارت / حواشی و در دل های عزت خواه / مدیری که برای جراحی بزرگ برنامه ریزی کرده است .

سخنان عزتخواه + حواشی

مدیرکل پیشین آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم رسالت آموزش و پرورش را سنگین. خطیر برشمرد و خواستار همراهی و مشارکت همه جانبه مسئولان استان و شهرستان‌ها و در راس آن‌ها استاندار با مجموعه آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف متعالی آن شد.
حسنعلی عزت‌خواه، با تشریح مهمترین اقدامات و فعالیت‌های ۲۵ ماه دوران تصدی گری خود بر منصب آموزش و پرورش استان افزود:کسب رتبه اول کنکور تجربی در کنکور سال ۱۴۰۱، چندین رتبه و مقام کشوری در حوزه‌های مختلف آموزشی، پرورشی و فرهنگی و ورزشی توسط معلمان و دانش آموزان توانمند استان، و همچنین ارتقا فضا‌های ورزشی مدارس از ۳۴ هزار به ۱۱۴ هزار متر مربع از جمله آن‌ها است.
عزت‌خواه به موضوعات مختلفی اشاره کرد از جمله اینکه حاج جمالی «من دیگری» است در آموزش و پرورش که امیدوارم موفق باشداو با بیان اینکه آموزش و پرورش بار سنگینی بود که اکنون قدم را خمیده کرد گفت: وقتی می‌گفتند در گوشه‌ای از مدرسه‌ای آسیبی به بچه‌ای رسیده خواب نداشتم، اما الان دیگر شدت این بار کم است.

وی همچنین گفت که روستازاده پا پتی و بلوط خور بودم و توفیق داشتم که چند سالی خادم این مردم باشم اگر هم در مسیر کوتاهی بوده همه مرا می‌بخشند.

عزت‌خواه همچنین توصیه‌ای به جمالی جانشین خود در آموزش و پرورش کرد و گفت نباید به این پست‌ها دل بدهیم آقای جمالی شما هم مواظب این پستانک باش! 

وی با بیان اینکه دلم برای حامد‌های این سرزمین می‌سوزد گفت: خدا لعنت کند بر کسانی که در مسیر آموزش و پرورش خار می‌گذارند و نمی‌گذارند مدیر کل و مجموعه‌اش راهش را به درستی ادامه بدهد.

عزتخواه همچنین گفت: با همه رنج و زجر‌هایی که کشیدیم، اما شما را به خدای حامد‌ها سوگند می‌دهیم حداقل با جمالی برخورد آنچنانی نکنید.

وی همچنین در ادامه به برخی از رتبه‌های کسب شده توسط آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: کسب رتبه اول کنکور تجربی در سال ۱۴۰۱ و مدال طلای المپیاد‌های علمی و همچنین دستاورد‌های زیاد در تربیت بدنی از جمله رساندن فضا‌های ورزشی از ۳۴ هزار متر به ۱۱۴ هزار متر مربع از دستاورد‌های ما در آموزش و پرورش بوده است.

عزت خواه با بیان اینکه صبح زود بر سر کار می‌آمدم و نیمه‌های شب برمی‌گشتم و گاهی دوست داشتم فرزندانم را ببینم یادآور شد: به هیچکس به هیچ سیاسی و هیچ استاندار خود را گره نزدم و با مظلومیت حرکت کردم و موفقیت هم کسب شد.

عزت‌خواه با بیان اینکه در آموزش و پرورش نخواستم کسی را کوتاه کنم گفت:، اما خط بلندی کشیدم تا آن‌هایی که خواستند آموزش و پرورش را کوتاه کنند خودشان کوتاه شوند.

وی همچنین این را گفت همه کسانی را که علیه من دروغ گفتند یا شایعه کردند و توهین کردند را به حرمت ماه مبارک رمضان می‌بخشم، اما کسانی را که به آموزش و پرورش جفا کردند و حرمت انقلاب را نگه نداشتند به خدا واگذار می‌کنم.

شاید مهمترین بخش صحبت‌های عزت‌خواه در مورد برکناری خود به موضوع لیست ۲۵ نفره برمی‌گشت که او گفت: پنهان می‌گویم شاید آن فرد هم اینجا باشد لیست ۲۵ نفره‌ای به من دادند که آن‌ها باید به کار گرفته شوند اطاعت نکردم از همان روز نامه پراکنی علیه من آغاز شد هم لیست و هم آن طرف مشخص است.

وی همچنین این را گفت که به طول مدیریت نگاه نمی‌کنم به ارتفاع مدیریت نگاه می‌کنم و همچنین انتقادی از استاندار کرد و گفت: از استاندار خواهشی دارم؛ برای تشکیل جلسات آموزش و پرورش خیلی زجر کشیدم در حالی که مدیر کل یک استان می‌گفت استاندار در همه جلسات خودش حضور پیدا می‌کرد خواهش دارم که جلسات آینده شورای آموزش و پرورش به موقع و با حضور استاندار برگزار شود بیایید و به داد آموزش و پرورش برسید.

وی همچنین گفت: عده‌ای می‌گفتند عزت‌خواه آموزش و پرورش را برای یک کاندیدا به صف کرده این توهین به معلمین است مگر می‌شود معلم را به صف کرد معلم خودش اهل درک است.

او در خاتمه چنین گفت: پیامبر فرموده من معلم مبعوث شدم نه مدیر کل بنابراین من هم معلم مبعوث شدم مدرسه جای من است و دوباره به همان جا برمی گردم او همچنین از نماینده، ولی فقیه نماینده مردم در مجلس خبرگان و مسئولان و استاندار و نیرو‌های نظامی و انتظامی و هر سه نماینده قدردانی کرد و البته لفظ مظلوم را برای نماینده بویراحمد به کار برد.

عزت‌خواه جعبه‌ای را نشان داد و گفت در آن تربت شهیدان است که فرزندانم در ابتدای مدیریت آن را به من دادند تا به آن پایبند باشم از بیت المال هیچ گونه استفاده نکردم می‌توانستم از منزل مدیر کل استفاده کنم، اما فرزندانم اجازه چنین کاری را به من ندادند.

بوسه عزتخواه بر دستان یک دانش آموز

آموزش و پرورش استان نیازمند جراحی بزرگ

سرپرست جدید آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، هم با بیان اینکه آموزش و پرورش استان نیازمند تغییر و جراحی اساسی در تمامی بخش‌ها است گفت:لازمه این تحول و تغییر، مشارکت و تلاش شبانه روزی و جهادی همکاران ستادی، مسئولان استان و در راس استاندار، جامعه بزرگ فرهنگیان، دانش آموزان و اولیاء است.
محمد جمالی آرند، رویکرد و سیاست کاری خود را شایسته سالاری، استفاده از ظرفیت و توانمندی بالای نخبگان اعلام کرد و افزود:برای توسعه و تعالی نظام آموزشی استان از همه این ظرفیت‌ها استفاده خواهم کرد.
در حاشیه این مراسم از کتاب روایت خدمت شامل دستاورد‌های آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت مردمی ایران قوی رونمایی شد.
در پایان این مراسم با اهدا لوح سپاس از زحمات آقای حسنعلی عزت‌خواه مدیرکل پیشین تجلیل و طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش آقای محمد جمالی آرند به عنوان سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار