استاندار زنجان گفت: تنها راه تامین آب پایدار برای استان، تکمیل طرح‌های نیمه تمام سدسازی است که باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مربوط قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 14 March 2024

به گزارش تابناک زنجان، محسن افشارچی امروز (پنجشنبه ۲۴ اسفندماه) در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، زنجان، افزود: اتمام طرح‌های نیمه تمام سدسازی در استان که رئیس‌جمهور نیز در سفر استانی بر آن تاکید کردند نیازمند اقدام جهادی است.

وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای زنجان ضمن کنترل اضافه برداشت‌ها از منابع آب زیرزمینی توسط برخی بهره برداران سودجو و متخلف، آغاز عملیات اجرایی و اتمام طرح مهم و حیاتی سد مشمپا را با جدیت از وزارت نیرو پیگیری کند.

افشارچی به حساسیت موضوع منابع آبی در استان اشاره کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی جامع و کامل بین بخشی در راستای صیانت از منابع آبی موجود در استان صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان نیز در این جلسه، گفت: در زمان حاضر بیش از ۸۰ درصد آب شرب زنجان از منابع زیرزمینی و مابقی آن از سد «تهم» تامین می‌شود.

اکبر باقری اولویت اصلی تامین آب شرب زنجان را سد مشمپا ذکر کرد و گفت: این سد که هم‌اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با ورود به مرحله بهره برداری، آب شرب پایدار و مطمئن برای زنجان را تامین خواهد کرد.

باقری تصریح کرد: سد مشمپا در مطالعات اولیه با ظرفیت ۷۰۰ میلیون مترمکعب هدفگذاری شده بود که این میزان پس از بازنگری به ۳۵۰ میلیون مترمکعب رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه استان زنجان غیر از سد مشمپا، جایگزینی برای تامین آب ندارد، تصریح کرد: مکاتبات مربوط به تکمیل سد مشمپا با دستگاه‌های ذی ربط در مرکز انجام شده است که به زودی مراحل اداری آن به اتمام خواهد رسید.

در این جلسه گزارشی از وضعیت منابع آب زیرزمینی، ذخیره آب پشت سد‌های استان و همچنین اقدامات شاخص شرکت آب منطقه‌ای زنجان در حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی و تامین آب پایدار برای پیشرفت و توسعه استان ارائه شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار