رئیس پلیس آگاهی استان البرز، از مردم خواست شگرد‌های سارقان درخصوص سرقت از منزل، اماکن خصوصی و خودرو را بشناسند.
کد خبر: ۱۱۵۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷ 17 March 2024
به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ حکمت اله شجاعی گفت: سارقان، اغلب با پرسه زنی در کوچه ها، به دنبال شناسایی منازل خالی از سکنه هستند و یا جهت اطمینان از خالی بودن منازل، تراکت و اوراق تبلیغاتی را لای درب ورودی منازل قرار می‌دهند.
وی اضافه کرد: همچنین سارقان در برخی مواقع تحت عناوینی مانند پیک به درب منازل مراجعه می کنند و یا در منازلی که دیوار‌های آنها کوتاه است و یا امکان ورود از پنجره و بالکن فراهم است برای ورود به منزل استفاده می‌کنند.
سرهنگ شجاعی بیان کرد: این سارقان غالبا برای بازکردن درب ورودی از دیلم یا با روش توپی زنی (تخریب مغزی قفل) استفاده می کنند البته در مواردی نیز تحت عنوان مامور اداره آب، برق و یا گاز اقدام به ورود منازل و سپس سرقت می‌ کنند.
وی درخصوص راهکار‌های پیشگیری از سرقت منزل و اماکن خصوصی، یادآورشد که مردم اخبار پرسه زنی افراد مشکوک که در سر کوچه و محلات پرسه زنی می‌کنند را به پلیس گزارش دهند.
رئیس پلیس آگاهی البرز یادآورشد: چنانچه تراکت تبلیغاتی در لابلای درب منزل شما یا همسایه‌ها گذاشته شده، آنها را بردارید و به افراد غریبه تحت عنوان پیک یا مامور سازمان‌های برق، گاز، آب اعتماد نکنید و قبل از شناسایی کامل درب را باز نکنید و اجازه ورود به ساختمان را ندهید.
این مقام انتظامی گفت: جهت اطمینان بیشتر، مردم از درب‌های ضدسرقت و قفل‌های کتابی استفاده کنند و منزل و اماکن خود را به دوربین مداربسته و سیستم‌های هشدار دهنده مجهز نمایند.
رئیس پلیس آگاهی البرز همچنین برای پیشگیری از سرقت خودرو نیز بیان کرد: همشهریان، به جای پارک خودرو در سطح شهر، از پارکینگ‌های عمومی و از ابزار‌های امنیت خودرو شامل قفل فرمان، قفل پدال، دزدگیر، جی پی اس، سوئیچ مخفی استفاده کنند.
سرهنگ شجاعی گفت: در صورت عدم پارک خودرو در  توقفگاه عمومی، خودرو یا موتور سیکلت خود را در معرض دید پارک کنند، چرا که محیط‌های خلوت، مکان‌های بهتر و راحت‌تری برای سرقت هستند و همچنین هنگام پارک کردن خودرو، اسناد و وسایل ارزشمند خود را داخل خودرو قرار ندهید.
این مقام انتظامی گفت: هنگام پیاده شدن و ترک خودرو، از بسته بودن کامل درب‌ها و شیشه‌ها اطمینان حاصل کنید  و حتی اگر برای زمان بسیار کوتاهی قصد پیاده شدن از خودرو را دارید حتما اتومبیل خود را در حالت روشن رها نکنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار