مدیرعامل آب و فاضلاب کرمانشاه:
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه از رفع تنش آبی شهرستان هرسین تا پایان بهار امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷ 27 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، رضا داوودی صبح امروز چهارشنبه (هشتم فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران درخصوص طرح‌های آبرسانی شهرستان هرسین، اظهار کرد: با توجه به اینکه به فصل گرم سال نزدیک می شویم، باید تمهیدات لازم را برای عبور از تنش آبی ۱۴۰۳ اتخاذ کنیم.

وی افزود: با توجه به تأکیدات استاندار و اینکه هرسین جزء شهرهای اولویت‌دار بوده، ۲ طرح آبرسانی در این شهر در دستور کار قرار دارد که یک طرح آن برای تأمین آب مناطق مرتفع و بخش‌های تنش‌زای شهر هرسین است که خوشبختانه پیشرفت ۹۵ درصدی داشته و طی چند روز آینده یک بخش از این فاز وارد مرحله بهره‌برداری می‌شود و شهرک‌هایی از جمله شهرک شهرداری از این میزان آب منتفع خواهند شد.

مدیرعامل آبفای کرمانشاه تصریح کرد: فاز دوم نیز شامل طرح سه هزار متر مکعبی ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و خط آب‌بر است که شبکه آن بزودی افتتاح خواهد شد. این طرح، طرحِ شماره یک اولویت‌دار هرسین است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت شماره ۲، تأمین آب توسط چاه‌های جایگزین است که در نشست قرارگاه، مصوبات خوبی مطرح شد و بحث تملک محل چاه‌ها مورد بررسی و گفت وگو قرار گرفت؛ قرار است هشت حلقه چاه در منطقه جنوب هرسین (منطقه تمرگ – داودی) حفاری شود که فعلا یک حلقه آن حفاری شده و بخشی از خط انتقال آن نیز اجرا شده و هفت حلقه چاه دیگر نیز بعد از حل و فصل شدن مسائل اجرایی پروژه، حفاری خواهد شد.

داوودی عنوان کرد: چاه‌ها را به‌صورت جایگزین و پلمب شده نگه می‌داریم تا اگر درتابستان آتی و سال‌های آینده سراب شهر هرسین با مشکل آب مواجه شد، بتوانیم از این چاه‌های جایگزین استفاده کنیم و امیدواریم که با این شرایط دیگر هیچ وقت تنش آبی را در شهر هرسین تجربه نکنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در پایان خطاب به مردم هرسین، بیان کرد: رفع تنش آبی تمام مناطق شهر هرسین و همچنین حفر چاه به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و به امید خدا و با تلاش همکاران ما در شرکت آبفا در همین فصل بهار با مخزن جدیدی که وارد مدار می‌شود، مشکلات آب هرسین بطور کامل حل و تنش آبی در تمام مناطق هرسین مرتفع خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار