در گفت و گو با مدیرکل میراث فرهنگی گیلان مطرح شد:
کد خبر: ۱۱۶۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱ 28 March 2024

چند گردشگر خارجی به گیلان آمدند؟چند گردشگر خارجی به گیلان آمدند؟

تابناک/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از حضور ۳۲۹ گردشگر خارجی در گیلان خبر داد و گفت: گردشگران خارجی حاضر در گیلان دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی و هلندی می‌باشند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۸۲ درصد افزایش داشته است.

ولی جهانی در گفت‌وگو با خبرنگارتابناک گیلان اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه تا پایان روز هفتم فروردین یک میلیون و ۸۶ هزار و ۹۰۴ خودرو از مبادی‌های ورودی وارد استان شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۳۳۳ مسافر و گردشگر به استان وارد شده‌اند، افزود: این تعداد مسافر از ابتدای طرح نوروزی و از طریق زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ثبت اقامت ۷ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۶۵۰ نفر شب در گیلان خبر داد و گفت: بر اساس گزارش‌های آماری ۸۰.۲۹ درصد تخت‌های تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان توسط گردشگران اشغال شده است.

جهانی از حضور ۳۲۹ گردشگر خارجی در گیلان خبر داد و افزود: گردشگران خارجی حاضر در گیلان دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی و هلندی می‌باشند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه اماکن گردشگری و اقامتی تحت نظارت بازرسین قرار دارند، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۴۵۱ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان صورت گرفته که نتایج بازدیدهای نظارتی ۲۶۶ بازدید عادی، ۱۱۲ مورد تشویق، ۶۶ مورد تذکر و ۷ مورد اخطار کتبی صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: بر اساس داده‌های آماری ۵۳۹ هزار و ۲۴۶ نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۵۸ رشد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار