مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفرهای نوروزی ایلام از پایان کار نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی و سوغات‌محلی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰ 01 April 2024

به‌گزارش  تابناک ایلام، فرزاد شریفی بیان کرد: با پایان تعطیلات نوروزی نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی و سوغات‌محلی هم در دوازدهمین روز از فروردین ماه به فعالیت خود پایان دادند.

وی  افزود: نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی و سوغات‌محلی که همه ساله ۲۹ اسفند یا اول فروردین ماه دایر می‌شدند اما امسال به علت شرایط نامساعد جوی فعالیت خود را از دوم فروردین آغاز کرد.

شریفی اظهار داشت : این نماشگاه‌ها با استقبال و رضایتمندی پرشور صنعتگران هنرمند و گردشگران و مسافران نوروزی همراه بود.

وی ادامه داد : برای نوروز امسال نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی در شهرستان‌های مختلف استان دایر شد.

شریفی تاکید کرد :  این نمایشگاه‌ها شامل ۱۱۷ غرفه و چندین تخته سیاه‌چادر با حضور ۱۴۰ صنعتگر بود که به عرضه محصولات صنایع‌دستی، سوغات‌محلی و تولیدات هنری دست‌ساخته خود پرداختند.

وی گفت : در این نمایشگاه‌ها آثاری چون محصولات چرمی، حصیر، گوهر و سنگ‌های تزیینی و قیمتی، البسه محلی، گیوه، قالیچه، گلیم و گلیم نقش‌برجسته در معرض دید و فروش گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت.

وی یادآور شد : همچنین تعدادی از سیاه‌چادرها نیز با حفظ شئونات ماه مبارک رمضان و در فضایی محصور اقدام به عرضه خوراکی‌های محلی و سنتی نظیر کُلَهَ‌کُنجی، بژی‌برساق، شِلَهَ‌کینَهَ، آش‌رشته و نان‌ساجی به گردشگران نوروزی کردند./ع

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار