رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: تخلف سرعت وسایل نقلیه خودروهای شخصی ۸۷.۵ درصد، ناوگان باری ۱۲ درصد و ناوگان مسافری ۰.۵ می باشد.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳ 23 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،میثم سیفوری افزود:در فروردین ماه سال جاری، بیش از ۲۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تردد توسط سامانه های تردد شمار استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ دوربین مجهز به سامانه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند، افزود: طی این مدت تردد ۲۱ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۳۰۱ خودرو توسط این دوربین ها ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در این مدت برابر با ۱۴ درصد کل ترددها بوده است، بیان کرد: در فروردین ماه سال جاری بیش از ۳ میلیون و ۶۱ هزار وسیله نقلیه سنگین در محورهای استان تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۲ درصدی روبرو بوده است.

سیفوری بیان کرد: ناوگان اتوبوسی نیز  در این بازه زمانی ۱۰۷ هزار و ۱۸۲ دستگاه اتوبوس در محورهای استان تردد کرده اند.

وی تعداد خودروهای ورودی به استان را ۵ میلیون و ۵۳ هزار و ۲۱۷ مورد برشمرد و گفت: ۵ میلیون و ۱۹ هزار و ۹۱۴ خودرو نیز از استان خارج شدند که به این ترتیب ورودی به استان ۴ درصد و خروجی از استان نیز ۳ درصد افزایش را تجربه کرده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهمی که در راههای استان وجود دارد، کریدور بودن و شاهراه بودن محورهای مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است.

سیفوری استان مرکزی را سومین استان پرتردد کشور در بحث ورودی خودروها و چهارمین استان در بحث خروجی انواع وسایل نقلیه برشمرد و ادامه داد: سرعت متوسط عبور خودروها نیز در استان برابر با ۸۶ کیلومتر بر ساعت است، در صورتی که این عدد برای میانگین کشوری ۷۷ کیلومتر بر ساعت است.

وی همچنین سهم تخلف سرعت وسایل نقلیه را به ترتیب خودروهای شخصی ۸۷.۵ درصد، ناوگان باری ۱۲ درصد و ناوگان مسافری ۰.۵ درصد برشمرد و اضافه کرد: بیشترین تخلف سرعت مربوط به محورهای قدیم ساوه-همدان، اتوبان ساوه-تهران و اتوبان تهران-ساوه بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه ۶۳ درصد تردد خودروها در فروردین ماه مربوط به پلاکهای غیربومی بوده بیان کرد: ۸۰ درصد ماندگاری خودروها در استان کمتر از یک روز است.

سیفوری ادامه داد: بیشترین تردد نیز در محورهای شازند-اراک، آزادراه ساوه –تهران و بالعکس ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار