مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: افرادی می‌توانند سرپرست کودکی را قبول کنند که طبق نظر بهزیستی باید شرایطی را دارا باشند.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶ 23 April 2024

به گزترش تابناک خراسان جنوبی، حسن شرفی در خصوص اینکه چه کسانی می‌توانند کودکی را به فرزند خواندگی قبول کنند، گفت: زن و شوهر بدون فرزند، دختران و زنان بدون شوهر، زن و شوهر دارای فرزند، اما زوجین بدون فرزند در اولویت هستند.

وی بیان کرد: تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه، سالیانه میانگین ۱۵۳ خانواده بوده و در سال حدودا ۳۰ الی ۴۵ کودک واگذار می‌شود و حدود ۳۰ درصد از خانواده‌ها از بهزیستی فرزند تحویل می‌گیرند و ۷۰ درصد از خانواده‌ها هر سال از سال‌های قبل پشت نوبت قرار می‌گیرند.

شرفی در خصوص شرایط فرزندخواندگی اظهار کرد: داشتن تابعیت متقاضیان ایرانی، زوجین فاقد فرزند که ۵ سال از ازدواج آنان گذشته باشد، سن متقاضیان یکی از زوجین بیش از ۳۰ سال سن داشته باشد، نداشتن محکومیت جزایی، دارای تمکن مالی بودند (شغل ثابت با درآمد ثابت- وجود بیمه‌های اجتماعی پایه و درمان، خانه مسکونی اعم از ملکی یا استیجاری) داشتن سلامت جسم و روان، عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان و مقید به انجام واجبات و ترک محرمات از جمله شرایطی است که افراد برای فرزندخواندگی باید داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر سامانه فرزند پذیری با هدف شفافیت نحوه واگذاری کودکان راه‌اندازی شده که از تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۱۶ مراحل درخواست فرزندخواندگی از ثبت نام اولیه تا دریافت نتیجه از طریق سامانه به آدرس. http://adoption. Behzisti. Net صورت می‌پذیرد.

وی بیان کرد: تمامی قوانین و مقررات و شرایط ثبت نام و سوالات متداول در خصوص فرزندخواندگی و خانواده میزبان در صفحه اول سامانه بارگذاری گردیده است و متقاضیان می‌توانند قبل از ثبت نام این موارد رامطالعه کنند.

شرفی گفت: آمار بالای متقاضیان پشت نوبت به نسبت تعداد کودکان قابل واگذاری، درخواست و تمایل متقاضیان جهت تحویل کودک دختر زیر دوسال تا ۵ سال که باعث رسوب کودکان بالای ۵ سال می‌گردد، همچنین عدم پذیرش کودکان بالای ۵ سال توسط متقاضیان با شرایط سنی بالا که طبق دستورالعمل شرایط واگذاری کودک بالای ۵ سال را دارند از مشکلات خانواده فرزندخواندگی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: برای هر کودک در بهزیستی سالانه حدودا ۷ خانواده متقاضی پشت نوبت هستند.

وی بیان کرد: تمامی مراحل فرایند فرزند خواندگی از مرحله ثبت نام تا مرحله تحویل کودک باید اجرا و در سامانه ثبت شود و امکان کوتاه کردن فرایند فرزند خواندگی نیست.

شرفی در خصوص واگذاری کودک خارج از نوبت خاطرنشان کرد: تنها فرزندانی که دارای شرایط خاص (نیازمند درمان و دارای معلولیت) و فرزندانی که دارای سن بالاتر از ۶ سال هستند می‌توانند خارج از نوبت واگذار شوند، ولی همه مراحل فرزند خواندگی باید طی شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار