نوزدهمین آزمون سراسری اعطای مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم در آستانه برگزاری است.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰ 23 April 2024

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صاحبقرانی، امروز در نشست خبری این رویداد گفت: این آزمون بزرگترین رویداد قرآنی کشور است که در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انس با قرآن برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت حفظ قرآن و لزوم حمایت از حافظان، افزود: در این راستا، مدارک تخصصی به حافظان قرآن اعطا می‌شود تا این عزیزان مورد تشویق و حمایت قرار گیرند. این مدارک توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور صادر و به حافظان واجد شرایط تعلق می‌گیرد.
صاحبقرانی از افزایش شعب آزمون سراسری حافظان قرآن خبر داد و گفت: امسال این آزمون در هفت حوزه تربت جام، نیشابور، کاشمر، سبزوار، مشهد (خواهران و برادران) و خواف برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در مجموع 1618 نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند، افزود: داوطلبان پس از موفقیت در آزمون کتبی، در آزمون شفاهی که توسط اساتید مجرب برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. در نهایت به داوطلبان واجد شرایط، مدرک تخصصی اعطا خواهد شد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در خصوص هزینه ثبت نام در این آزمون گفت: هزینه ثبت نام 220 هزار تومان است و بخشی از آن توسط سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت می‌شود.
صاحبقرانی با تأکید بر اهمیت انس با قرآن کریم، گفت: حفظ و قرائت قرآن، دروازه ورود به سعادت و رستگاری است. طرح "زندگی با آیه‌ها" با هدف پیاده‌سازی آموزه‌های قرآن در زندگی، در حال اجرا است و این طرح در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار