مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه از مردم خواست نذر خون خود را به تدریج در دو ماه محرم و صفر ادا کنند و از تجمع در دو روز تاسوعا و عاشورا برای اهداء خون خودداری کنند.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 22 October 2015
مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه از مردم خواست نذر خون خود را به تدریج در دو ماه محرم و صفر ادا کنند و از تجمع در دو روز تاسوعا و عاشورا برای اهداء خون خودداری کنند.

یدالله نوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه بسیاری از مردم برای این روزها نذر خون دارند، گفت: تقاضا داریم مردم مراجعات خود را به دو روز تاسوعا و عاشورا محدود نکنند و از تجمع در این دو روز خودداری کنند.
 
مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: بهتر است مردم نذر خون خود را به تدریج از ابتدای ماه محرم تا پایان صفر ادا کنند.

وی با اشاره به عمر کوتاه فرآورده‌های خونی، یادآور شد:خون‌های اهدا شده مازاد بر نیاز تا بازه زمانی خاصی قابل استفاده است و پس از آن هدر خواهد رفت.

به گفته این مسئول، تعداد اهدا خون در دو روز تاسوعا و عاشورا معمولا چهار برابر روزهای دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: البته واحد جذب ما برنامه‌ای دارد که از افرادی که مازاد بر نیاز مراجعه می‌کنند نام‌نویسی کند تا در روزهای دیگری برای اهدا خون مراجعه کنند.

نوری با بیان اینکه مراکز خون‌گیری در دو روز تاسوعا و عاشورا تعطیل نیستند و آماده خونگیری از مردم می‌باشند، عنوان کرد: در این دو روز مرکز اصلی ما (ساختمان اداره کل انتقال خون) کار خونگیری را از ساعت 7و 45 دقیقه صبح تا 18 عصر انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: چون اکثر مردم به مرکز اصلی ما مراجعه می‌کنند، نیروهای مرکز "منزه" نیز در این دو روز  به ساختمان اصلی خواهند آمد.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه ساعت کاری مراکز انتقال خون کرمانشاه در روزهای عادی را نیز در مرکز اصلی همه روزه ( بجز جمعه‌ها) از 7 و 45 دقیقه تا 18 عصر و در مرکز منزه از 7 و 30 دقیقه تا 13 اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار