استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا گفت:
کد خبر: ۱۱۶۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴ 04 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در همایش روز ملی شوراها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار کرد: تفکیک زباله از مبدا باید مورد توجه قرار گیرد و متولیان بیش از پیش به این موضوع بپردازند.

وی به ساماندهی محل دفن زباله سراوان رشت و پیشرفت ۸۴ درصدی آن اشاره کرد و افزود: دفنگاه زباله سراوان رشت مشکل ۴۰ ساله ای که ساماندهی و بهسازی آن از ۱۴۰۱ آغاز شده و رو به اتمام است.

استاندار گیلان با بیان اینکه احداث تصفیه‌خانه شیرابه دفنگاه سراوان رشت نیز در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: مناقصه مربوط به این پروژه انجام شده و پیمانکار از ۲۸ اردیبهشت کار را آغاز می‌کند؛ ضمن اینکه مسائل حقوقی مربوط به احداث زباله‌سوز رشت نیز بررسی شد و قرارست پیمانکار با دریافت تسهیلات کار را ادامه دهد.

وی با اشاره به آغاز لایروبی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت اظهار کرد: با شناسایی کانون‌های آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و اجرای پروژه‌های احداث تصفیه‌ خانه‌ها، در زمان حاضر آلودگی این ۲ رودخانه به ۵۰ درصد کاهش یافته‌است.

عباسی در ادامه با تشریح اجرای پروژه‌های مهم و بزرگ در گیلان اعم از هشت کیلومتر آزاد راه رشت - قزوین و افتتاح آن در اسفندماه سال گذشته افزود: راه آهن رشت - کاسپین نیز به اتمام رسید که با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه قطار توسعه در گیلان شتاب گرفته و کارها با سرعت پیش می‌رود با تاکید بر ضرورت تقویت روحیه امید در مردم و امیدآفرینی در جامعه عنوان کرد: ناامیدکنندگان مردم در زمین دشمن بازی می کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار